za provedbu Podmjere 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“ – provedba tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“ – provedba tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“- iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program)
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“ – provedbu tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 8.5.2).
Prihvatljiva ulaganja su usmjerena na ostvarenja ciljeva sukladno članku 35. stavku 4. Uredbe (EU) br. 702/2014, a uključuju radove i usluge u vezi s uspostavom i uređenjem staza, odmorišta, vidikovaca, stuba, ljestvi, nadstrešnica, edukacijskih i informativnih ploča, smjerokaza i slično.
Svrha Natječaja
Svrha Natječajaje dodjela sredstava projektima koji će omogućiti dostupnost rekreacijske, turističke i zdravstvene funkcije šuma (npr. izgradnja poučnih staza, malih rekreacijskih objekata, postavljanje signalizacije, informativnih ploča, skloništa, vidikovaca itd.) u javne svrhe.
Prihvatljivi korisnici
Šumoposjednici u skladu sa člankom 14. Zakona o šumama („Narodne novine“, br. 68/18, 115/18, 98/19) te udruge šumoposjednika., udruge civilnog društva čije je područje djelovanja usmjereno na zaštitu okoliša i prirode i druge pravne osobe koje na temelju zakona imaju javne ovlasti, a čije je područje djelovanja usmjereno na zaštitu okoliša i prirode.
Prihvatljivi korisnici moraju ispuniti uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
65.000.000,00 HRK
Visina javne potpore
Visina potpore po projektu iznosi od 5.000 – 100.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti.
Intenzitet javne potpore
100% (Europska unija sudjeluje sa 85% udjela, a Republika Hrvatska s 15% udjela)
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
(1)Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2)Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
1.2. Poništenje Natječaja
(1)Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a sukladno članku 21. Pravilnika.
(2)Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
1.3. Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 15 dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnikekoja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1)Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika doizdavanjem Odluke o dodjeli sredstava odnosno Odluke o odbijanju zahtjeva za potporu.
(2)Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena uPrilozima 4a i 4b ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik koji će biti isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe budućih natječaja mjera ruralnog razvoja, bit će odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova
(1)Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik nakon podnošenja zahtjeva za potporu mora povesti postupak nabave u skladu s podtočkom 2.8.1. i podtočkom 2.8.2. ovoga Natječaja.
(3)U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu bit će odbijen.
(4)Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5)Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu s ulaganjima i troškovima navedenim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja).
(6)Prihvatljivima se smatraju samo troškovi nastali nakon podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova, koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine.
(7)Opći troškovi prihvatljivi su do 10 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta, pri čemu su:
a.troškovi pripreme Idejnog plana prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 1.800,00 EUR u kunskoj protuvrijednosti
b.troškovi pripreme i/ili provedbe projekta prihvatljivi su u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 1.800,00 EUR u kunskoj protuvrijednosti i
c.troškovi projektno - tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata i trošak nadzora prihvatljivi u iznosu koji čini razliku zbroja troškova navedenih u podstavcima a. i b. ovoga stavka i gornje granice od 10 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ako je primjenjivo.
(8)Neprihvatljivi troškovi su:
a.porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b.drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
c.kamate
d.svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije
e.troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi kredita i refinanciranja kamata, režijski troškovi i troškovi osiguranja
f.nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
g.plaće i druge naknade djelatnika korisnika koji su zaposleni temeljem ugovora o radu.
h.troškovi vlastitog rada
i.operativni troškovi
j.troškovi nastali prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova, ali ne prije 1. siječnja 2014. godine
k.novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka i/ili
l.plaćanje gotovim novcem
2.4. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1)Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilozima 4a i 4b ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2)Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3)Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4)Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Korisnik je u obvezi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na sljedeće adrese ovisno o lokaciji ulaganja:
Lokacija ulaganja na području Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
Ljudevita Gaja 2
43000 Bjelovar
Tel: 043/638-755, 043/638-756, 043/638-760
Lokacija ulaganja na području Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske i Karlovačke županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Primorsko-goranskoj županiji
Frana Kurelca 8
51000 Rijeka
Tel: 051/688-545, 051/561-199
Lokacija ulaganja na području Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske i Zadarske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Splitsko-dalmatinskoj županiji
Trg Hrvatske bratske zajednice 8 (I kat)
21000 Split
Tel: 021/682-835, 021/682-836
Lokacija ulaganja na području Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Osječko-baranjskoj županiji
Europske avenije 5
31000 Osijek
Tel: 031/445-464, 031/445-463, 01/6446-140
Lokacija ulaganja na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke i Međimurske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Zagrebačkoj županiji
Ozaljska 10
10000 Zagreb
Tel: 01/6446-299, 01/6446-300 Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
(5)Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
a.vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
b.naziv i adresa korisnika
c.naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PODMJERU 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“- provedba tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“, PRR-08.05.02.00.0-03
(6)Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(7)Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(8)Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(9)U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanog roka, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
(1)Postupak dodjele potpore zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a.podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b.rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c.administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d.administrativna kontrola prihvatljivosti projekta
e.administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(2)Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava odnosno Odluke o odbijanju zahtjeva za potporu.
2.5.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1)Korisnik podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.4. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu navedena je u Prilozima 4a i 4b ovoga Natječaja.
(3)Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4)Prednost na rang-listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5)U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje sljedećim redoslijedom:
1. ostvaren broj bodova po kriteriju odabira br. 1 „Cilj ulaganja“
2. ostvaren broj bodova po kriteriju odabira br. 2 „Tip korisnika“
3. ostvaren broj bodova po kriteriju odabira br. 5 „Indeks razvijenosti jedinica područne (regionalne) samouprave (prema mjestu ulaganja)“.
(6)Ako se prednost određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a.potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b.zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(7)Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(8)Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
2.5.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1)Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta i troškova temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2)U Prilogu 4a ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u prvom dijelu zahtjevu za potporu.
(3)U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 4aNatječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(4)Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja.
(5)Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(6)Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira veći od traženoga u zahtjevu za potporu.
(7)U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova te će razloge umanjenja broja bodova obrazložiti u odluci.
(8)Rang-lista iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(9)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(10)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete i ako je primjenjivo ekonomsku održivost projekta.
(11)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti troškova utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti troškova, postupka nabave i opravdanost visine troškova. Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi te se određuje najviši iznos prihvatljivih troškova, kao i iznos potpore za dodjelu.
(12)Člankom 48. Provedbene uredbe Komisije (EU) br. 809/2014 od 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava mjera ruralnog razvoja i višestruke sukladnosti (SL L 227, 31.7.2014.) propisane su administrativne provjere, a stavkom 2. točkom e) istoga članka propisano je da se opravdanost dostavljenih troškova ocjenjuje s pomoću odgovarajućeg sustava za evaluaciju, kao što su referentni troškovi, usporedba različitih ponuda ili odbor za evaluaciju.
(13)Agencija za plaćanja provjerava opravdanost visine troškova usporedbom s referentnim cijenama ili cijenama iz drugih dostupnih izvora i usporedbom različitih ponuda, osim za opće troškove.
(14)Utvrdi li se neopravdano odstupanje cijena iz odabranih ponuda, Agencija za plaćanja može umanjiti iznos potpore.
(15)Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj strukturi ponuditelja ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti važeći dokument koji dokazuje vlasničku strukturu, ne stariji od šest mjeseci na dan dostave.
(16)Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti traženi dokument.
(17)Agencija za plaćanja prilikom administrativne kontrole može primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(18)Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(19)U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa i/ili intenziteta potpore te će razloge obrazložiti u odluci.
(20)Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
2.6. Dopuna/obrazloženje
(1)U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili ponude i/ili provedeni postupak prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje(u daljnjem tekstu: D/O).
(2)Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3)Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu, navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika. Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(4)Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(5)U Prilogu 4a ovoga Natječaja, propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(6) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdaje se Odluka o odbijanju.
(7)U slučaju da korisnik dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju.
(8)Ako korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će mu se Odluka o odbijanju.
(9)Iznimno od stavka 7. ove podtočke, nakon završenog postupka dodjele potpore (sklopljenog ugovora o financiranju), Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O dostavljen izvan propisanog roka, te će primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(10)Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(11)Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu korisnik samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
2.7. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
(1)Agencija za plaćanja nakon završenog postupka dodjele potpore:
a.donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b.donosi Odluku o odbijanju
c.donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d.sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju
e.donosi Odluku o dodjeli sredstava.
(2)Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3)Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4)Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5)Na odluke iz stavka 1. podstavka a) i b) ove podtočke korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 9. ovoga Natječaja.
(6)Odluke/Obavijest iz stavka 1. ove podtočke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7)Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku pet dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8)Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od pet dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik preuzeo odluke.
(9)U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage akte iz stavka 1., podstavka a), b) i c) ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
(10)Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o dodjeli sredstava za sve pravovaljane i potpune zahtjeve za potporu za koji je odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu u drugoj fazi. U Odluci o dodjeli sredstava navode se maksimalni odobreni iznos potpore, iznos i razlozi umanjenja potpore i/ili umanjenja intenziteta potpore te rokovi u kojima korisnik mora ispuniti pojedine uvjete.
(11)Maksimalni iznos potpore koji se utvrđuje Odlukom o dodjeli sredstava ne može biti veći od procijenjenog iznosa potpore za dodjelu iz ugovora o financiranju.
(12)Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za potporu za sve zahtjeve za potporu za koje je odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu u slučaju neispunjavanja uvjeta propisanih Pravilnikom i ovim Natječajem. U Odluci o odbijanju zahtjeva za potporu navode se i obrazlažu razlozi odbijanja.
2.7.1. Rokovi za izdavanje odluka
(1)Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja ovoga Natječaja donijeti odluke iz stavka 1. podtočke 2.8.
(2)Upravljačko tijelo može produžiti rok iz stavka 1. ove podtočke na temelju obrazloženog zahtjeva Agencije za plaćanja, a odluka Upravljačkog tijela o produženju roka objavljuje se na mrežnim stranicama u skladu s člankom 18. stavkom 6. Pravilnika.
2.7.2. Sklapanje ugovora o financiranju
(1)Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju temeljem Odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2)Izdavanje Odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti ugovor o financiranju. Ugovor o financiran
NACRT NATJEČAJA
za provedbu Podmjere 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“ – provedba tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“
SADRŽAJ
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova
2.4. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
2.5.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
2.5.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
2.6. Dopuna/obrazloženje
2.7. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
2.7.1. Rokovi za izdavanje odluka
2.7.2. Sklapanje ugovora o financiranju
2.7.3. Raskid Ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
3. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA
3.1. Obveze korisnika u postupku provedbe projekta
3.2. Uvjeti prihvatljivosti troškova u postupku provedbe projekta
3.3. Način podnošenja zahtjeva za isplatu predujma/zahtjeva za isplatu
3.4. Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu predujma
3.5. Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu
3.6. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu
3.7. Izdavanje akata nakon završenog postupka provedbe projekta
3.7.1. Odluka o isplati predujma/odluka o isplati
3.7.2. Odluka o jamstvu
3.7.3. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma
3.7.4. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
3.8. Raskid ugovora u postupku provedbe projekta
3.9. Kontrola na terenu
4. PETOGODIŠNJE RAZDOBLJE NAKON KONAČNE ISPLATE POTPORE – EX POST KONTROLA
5. POVRAT SREDSTAVA
6. ODUSTAJANJE KORISNIKA
7. PROMJENE ZAHTJEVA ZA POTPORU
8. NAČIN, UVJETI I ROKOVI PODNOŠENJA I RJEŠAVANJA PRIGOVORA
9. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
9.1. Dostava putem AGRONET-a
9.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
9.3. Dostava putem elektroničke pošte
10. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
11. ZAŠTITA PODATAKA
12. PRAVNA OSNOVA
13. POJMOVI
14. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
15. PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE
16. POPIS PRILOGA
KLASA: 440-12/14-01-01-01/0001
URBROJ: 343-0100/01-19-287
Zagreb, xy. 2020.
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“ – provedba tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“- iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“ – provedbu tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 8.5.2).
Prihvatljiva ulaganja su usmjerena na ostvarenja ciljeva sukladno članku 35. stavku 4. Uredbe (EU) br. 702/2014, a uključuju radove i usluge u vezi s uspostavom i uređenjem staza, odmorišta, vidikovaca, stuba, ljestvi, nadstrešnica, edukacijskih i informativnih ploča, smjerokaza i slično.
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela sredstava projektima koji će omogućiti dostupnost rekreacijske, turističke i zdravstvene funkcije šuma (npr. izgradnja poučnih staza, malih rekreacijskih objekata, postavljanje signalizacije, informativnih ploča, skloništa, vidikovaca itd.) u javne svrhe.
Prihvatljivi korisnici
Šumoposjednici u skladu sa člankom 14. Zakona o šumama („Narodne novine“, br. 68/18, 115/18, 98/19) te udruge šumoposjednika., udruge civilnog društva čije je područje djelovanja usmjereno na zaštitu okoliša i prirode i druge pravne osobe koje na temelju zakona imaju javne ovlasti, a čije je područje djelovanja usmjereno na zaštitu okoliša i prirode.
Prihvatljivi korisnici moraju ispuniti uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
65.000.000,00 HRK
Visina javne potpore
Visina potpore po projektu iznosi od 5.000 – 100.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti.
Intenzitet javne potpore
100% (Europska unija sudjeluje sa 85% udjela, a Republika Hrvatska s 15% udjela)
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
(1) Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2) Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.2. Poništenje Natječaja
(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a sukladno članku 21. Pravilnika.
(2) Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.3. Pitanja i odgovori
(1) Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2) Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 15 dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .
(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6) U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1) Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava odnosno Odluke o odbijanju zahtjeva za potporu.
(2) Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilozima 4a i 4b ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik koji će biti isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe budućih natječaja mjera ruralnog razvoja, bit će odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova
(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik nakon podnošenja zahtjeva za potporu mora povesti postupak nabave u skladu s podtočkom 2.8.1. i podtočkom 2.8.2. ovoga Natječaja.
(3) U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu bit će odbijen.
(4) Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5) Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu s ulaganjima i troškovima navedenim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja).
(6) Prihvatljivima se smatraju samo troškovi nastali nakon podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova, koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine.
(7) Opći troškovi prihvatljivi su do 10 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta, pri čemu su:
a. troškovi pripreme Idejnog plana prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 1.800,00 EUR u kunskoj protuvrijednosti
b. troškovi pripreme i/ili provedbe projekta prihvatljivi su u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 1.800,00 EUR u kunskoj protuvrijednosti i
c. troškovi projektno - tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata i trošak nadzora prihvatljivi u iznosu koji čini razliku zbroja troškova navedenih u podstavcima a. i b. ovoga stavka i gornje granice od 10 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ako je primjenjivo.
(8) Neprihvatljivi troškovi su:
a. porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b. drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
c. kamate
d. svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije
e. troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi kredita i refinanciranja kamata, režijski troškovi i troškovi osiguranja
f. nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
g. plaće i druge naknade djelatnika korisnika koji su zaposleni temeljem ugovora o radu.
h. troškovi vlastitog rada
i. operativni troškovi
j. troškovi nastali prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova, ali ne prije 1. siječnja 2014. godine
k. novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka i/ili
l. plaćanje gotovim novcem
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.4. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilozima 4a i 4b ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4) Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Korisnik je u obvezi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na sljedeće adrese ovisno o lokaciji ulaganja:
Lokacija ulaganja na području Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
Ljudevita Gaja 2
43000 Bjelovar
Tel: 043/638-755, 043/638-756, 043/638-760
Lokacija ulaganja na području Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske i Karlovačke županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Primorsko-goranskoj županiji
Frana Kurelca 8
51000 Rijeka
Tel: 051/688-545, 051/561-199
Lokacija ulaganja na području Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske i Zadarske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Splitsko-dalmatinskoj županiji
Trg Hrvatske bratske zajednice 8 (I kat)
21000 Split
Tel: 021/682-835, 021/682-836
Lokacija ulaganja na području Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Osječko-baranjskoj županiji
Europske avenije 5
31000 Osijek
Tel: 031/445-464, 031/445-463, 01/6446-140
Lokacija ulaganja na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke i Međimurske županije:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Podružnica u Zagrebačkoj županiji
Ozaljska 10
10000 Zagreb
Tel: 01/6446-299, 01/6446-300 Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
(5) Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
a. vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
b. naziv i adresa korisnika
c. naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PODMJERU 8.5 „Potpora za ulaganja u poboljšanje otpornosti i okolišne vrijednosti šumskih ekosustava“- provedba tipa operacije 8.5.2 „Uspostava i uređenje poučnih staza, vidikovaca i ostale manje infrastrukture“, PRR-08.05.02.00.0-03
(6) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(7) Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(8) Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(9) U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanog roka, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
(1) Postupak dodjele potpore zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b. rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c. administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta
e. administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(2) Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava odnosno Odluke o odbijanju zahtjeva za potporu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1) Korisnik podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.4. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu navedena je u Prilozima 4a i 4b ovoga Natječaja.
(3) Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4) Prednost na rang-listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje sljedećim redoslijedom:
1. ostvaren broj bodova po kriteriju odabira br. 1 „Cilj ulaganja“
2. ostvaren broj bodova po kriteriju odabira br. 2 „Tip korisnika“
3. ostvaren broj bodova po kriteriju odabira br. 5 „Indeks razvijenosti jedinica područne (regionalne) samouprave (prema mjestu ulaganja)“.
(6) Ako se prednost određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a. potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b. zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(7) Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(8) Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta i troškova temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2) U Prilogu 4a ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u prvom dijelu zahtjevu za potporu.
(3) U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 4a Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(4) Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja.
(5) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(6) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira veći od traženoga u zahtjevu za potporu.
(7) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova te će razloge umanjenja broja bodova obrazložiti u odluci.
(8) Rang-lista iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(9) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(10) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete i ako je primjenjivo ekonomsku održivost projekta.
(11) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti troškova utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti troškova, postupka nabave i opravdanost visine troškova. Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi te se određuje najviši iznos prihvatljivih troškova, kao i iznos potpore za dodjelu.
(12) Člankom 48. Provedbene uredbe Komisije (EU) br. 809/2014 od 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava mjera ruralnog razvoja i višestruke sukladnosti (SL L 227, 31.7.2014.) propisane su administrativne provjere, a stavkom 2. točkom e) istoga članka propisano je da se opravdanost dostavljenih troškova ocjenjuje s pomoću odgovarajućeg sustava za evaluaciju, kao što su referentni troškovi, usporedba različitih ponuda ili odbor za evaluaciju.
(13) Agencija za plaćanja provjerava opravdanost visine troškova usporedbom s referentnim cijenama ili cijenama iz drugih dostupnih izvora i usporedbom različitih ponuda, osim za opće troškove .
(14) Utvrdi li se neopravdano odstupanje cijena iz odabranih ponuda, Agencija za plaćanja može umanjiti iznos potpore.
(15) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj strukturi ponuditelja ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti važeći dokument koji dokazuje vlasničku strukturu, ne stariji od šest mjeseci na dan dostave.
(16) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti traženi dokument.
(17) Agencija za plaćanja prilikom administrativne kontrole može primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(18) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(19) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa i/ili intenziteta potpore te će razloge obrazložiti u odluci.
(20) Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.6. Dopuna/obrazloženje
(1) U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili ponude i/ili provedeni postupak prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje(u daljnjem tekstu: D/O).
(2) Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3) Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu, navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika. Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(4) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(5) U Prilogu 4a ovoga Natječaja, propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(6) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdaje se Odluka o odbijanju.
(7) U slučaju da korisnik dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju.
(8) Ako korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će mu se Odluka o odbijanju.
(9) Iznimno od stavka 7. ove podtočke, nakon završenog postupka dodjele potpore (sklopljenog ugovora o financiranju), Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O dostavljen izvan propisanog roka, te će primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(10) Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(11) Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu korisnik samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.7. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
(1) Agencija za plaćanja nakon završenog postupka dodjele potpore:
a. donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b. donosi Odluku o odbijanju
c. donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d. sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju
e. donosi Odluku o dodjeli sredstava.
(2) Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3) Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4) Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5) Na odluke iz stavka 1. podstavka a) i b) ove podtočke korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 9. ovoga Natječaja.
(6) Odluke/Obavijest iz stavka 1. ove podtočke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7) Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku pet dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8) Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od pet dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik preuzeo odluke.
(9) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage akte iz stavka 1., podstavka a), b) i c) ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
(10) Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o dodjeli sredstava za sve pravovaljane i potpune zahtjeve za potporu za koji je odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu u drugoj fazi. U Odluci o dodjeli sredstava navode se maksimalni odobreni iznos potpore, iznos i razlozi umanjenja potpore i/ili umanjenja intenziteta potpore te rokovi u kojima korisnik mora ispuniti pojedine uvjete.
(11) Maksimalni iznos potpore koji se utvrđuje Odlukom o dodjeli sredstava ne može biti veći od procijenjenog iznosa potpore za dodjelu iz ugovora o financiranju.
(12) Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za potporu za sve zahtjeve za potporu za koje je odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu u slučaju neispunjavanja uvjeta propisanih Pravilnikom i ovim Natječajem. U Odluci o odbijanju zahtjeva za potporu navode se i obrazlažu razlozi odbijanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.7.1. Rokovi za izdavanje odluka
(1) Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja ovoga Natječaja donijeti odluke iz stavka 1. podtočke 2.8.
(2) Upravljačko tijelo može produžiti rok iz stavka 1. ove podtočke na temelju obrazloženog zahtjeva Agencije za plaćanja, a odluka Upravljačkog tijela o produženju roka objavljuje se na mrežnim stranicama u skladu s člankom 18. stavkom 6. Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.7.2. Sklapanje ugovora o financiranju
(1) Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju temeljem Odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2) Izdavanje Odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti ugovor o financiranju. Ugovor o financiran