za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19 i 37/20) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
1.PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19 i 37/20) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“, tip operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 16.1.1).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za osnivanje operativnih skupina koje će realizirati projektne ideje kroz projekte u sklopu tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“.
Prihvatljivi korisnici
Korisnici su operativne skupine koju čine najmanje dva partnera.
Partneri operativne skupine mogu biti:
a) fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika
b) proizvođačke organizacije u poljoprivrednom i prehrambeno-prerađivačkom sektoru
c) fizičke i pravne osobe koje se bave djelatnostima u okviru tema navedenih u točki 23. Priloga 1 ovoga Natječaja.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
1.000.000,00 kuna
Visina javne potpore
Visina javne potpore iznosi 5.000 EUR.
Intenzitet javne potpore
do 100 % (90 % EU i 10 % RH)
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja)– www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program) – www.ruralnirazvoj.hr
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1)Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. stavkom 1. Pravilnika.
(2)Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
1.2. Poništenje Natječaja
(1)Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole sukladno članku 21. Pravilnika.
(2)Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
1.3. Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave Natječaja do najkasnije 10 dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2.POSTUPAK DODJELE POTPORE
Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o dodjeli sredstava korisnika s Agencijom za plaćanja.
1.1.De Minimis potpora - potpora male vrijednosti
(1)U sklopu ovoga Natječaja potpora se dodjeljuje kao de minimis potpora - potpora male vrijednosti u skladu s Uredbom (EU) br. 1407/2013 za odgovornu osobu operativne skupine.
(2)Ukupan iznos de minimis potpore iz bilo kojeg izvora javnog financiranja (strukturni fondovi EU ili bilo koje druge državne potpore) koja se po državi članici dodjeljuje pojedinačno odgovornoj osobi operativne skupine ne smije prelaziti 200.000 EUR u trajanju od tri fiskalne godine.
(3)U određivanju iznosa de minimis potpore primljene tijekom primjenjivog referentnog razdoblja, korisnik mora uzeti u obzir sljedeće:
a)ukupnu de minimis potporu koja je odobrena pojedinačno odgovornoj osobi operativne skupine
b)iznos javne potpore tražene u zahtjevu za potporu.
(4)U izračun primljene de minimis potpore za odgovornu osobu operativne skupine ubraja se zbroj potpore koju je primila odgovorna osoba operativne skupine i sva njena povezana i partnerska poduzeća.
2.2.Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
3.3.Uvjeti prihvatljivost projektne ideje, sadržaj projektne ideje i ugovor o poslovnoj suradnji
(1)Uvjeti prihvatljivosti projektne ideje i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio
(2)Detaljni sadržaj projektne ideje naveden je u Prilogu 6 Natječaja.
(3)Partneri operativne skupine sklapaju ugovor o poslovnoj suradnji.
(4)Ugovor o poslovnoj suradnji treba biti izrađen u skladu s predloškom iz Priloga 7 ovoga Natječaja i mora sadržavati najmanje sljedeće elemente:
a)naznaku tipa operacije za koji se podnosi zahtjev za potporu
b)naznaku projektne ideje radi čijeg ostvarenja se sklapa ugovor o poslovnoj suradnji
c)naznaku odgovorne osobe operativne skupine i ostalih partnera koji čine operativnu skupinu
d)interne procedure i način upravljanja zadacima kojima se osigurava transparentnost u radu i donošenju odluka te izbjegava sukob interesa i
e)broj žiro računa odgovorne osobe operativne skupine.
(5)Dokumentacija vezana uz opis projektne ideje radi čijeg ostvarenja se sklapa ugovor o poslovnoj suradnji propisana je u Prilogu 6 ovog Natječaja.
(6)Potpisi ugovornih strana na ugovoru o poslovnoj suradnji moraju biti ovjereni kod javnog bilježnika.
4.4.Ocjenjivanje kvalitete projektnih ideja operativnih skupina
(1)Ocjenu kvalitete projektnih ideja operativnih skupina ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
(2)Bodove za kriterij odabira br. 3 iz Priloga 2 ovoga Natječaja dodjeljuje Ocjenjivački odbor.
(3)Nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu pristiglih na ovaj Natječaj, za sve prihvatljive zahtjeve za potporu Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu projektne ideje operativnih skupina. Upravljačko tijelo prosljeđuje Ocjenjivačkom odboru projektne ideje operativnih skupina radi ocjenjivanja kvalitete projektnih ideja operativnih skupina i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira.
(4)Dostavljanje projektnih ideja operativnih skupina između Agencije za plaćanja i Upravljačkog tijela te između Upravljačkog tijela i Ocjenjivačkog odbora obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(5)Nakon ocjene kvalitete projektnih ideja operativnih skupina i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira, Ocjenjivački odbor dostavlja rezultate ocjenjivanja Upravljačkom tijelu koje ih prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(6)Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja kvalitete projektnih ideja operativnih skupina najkasnije 45 dana od dana dostave projektnih ideja operativnih skupina Upravljačkom tijelu.
5.5.Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1)Zahtjev za potporu, u ime korisnika, odgovorna osoba operativne skupine popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski ili engleski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2)Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav. Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
Napomena: Partneri operativne skupine moraju sklopiti ugovor o poslovnoj suradnji u kojem definiraju odgovornu osobu koja će biti podnositelj zahtjeva za potporu u ime operativne skupine. U Evidenciju korisnika upisuje se pravna osoba, odnosno osoba ovlaštena za zastupanje u toj pravnoj osobi, temeljem ugovora o poslovnoj suradnji koja potpisuje potvrdu o podnesenom zahtjevu za potporu.
(3)Prije popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon nastanka događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4)Ista operativna skupina/ista odgovorna osoba operativne skupine može podnijeti jedan zahtjev za potporu unutar ovoga Natječaja samo za jednu od prihvatljivih tema navedenih u točki 23. Priloga 1 ovoga Natječaja.
(5)Korisnik mora učitati dokumentaciju propisanu u Prilogu 3 ovoga Natječaja prilikom podnošenja zahtjeva za potporu.
(6)Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PROVEDBU PODMJERE 16.1. »Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost« – provedba tipa operacije 16.1.1 »Potpora za osnivanje operativnih skupina«,
PRR-16.01.01.00.0-02
(7)Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad odgovorna osoba operativne skupine dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(8)Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je odgovorna osoba operativne skupine neposredno predaje.
(9)Korisnik mora podnijeti zahtjev za potporu u roku kako je propisano u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(10)Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(11)U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanih rokova, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
(12)U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je u Prilogu 3 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
6.6.Provedba postupka dodjele potpore
(1)Postupak dodjele potpore sastoji se od sljedećih faza:
a)podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b)rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c)administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d)administrativna kontrola prihvatljivosti projektne ideje.
(2)Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava sklapanjem ugovora o financiranju.
7.7.Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1)Odgovorna osoba operativne skupine podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.7. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu propisana je u Prilogu 3 ovoga Natječaja.
(3)Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira inicijalnu rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4)Prednost na rang-listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5)U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu ima isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu, a prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a)potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b)zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6)Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova i jednako vrijeme podnošenja zahtjeva za dopunu, odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7)Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu zahtjeva za potporu prema redoslijedu na rang-listi. Rang-lista se ažurira temeljem stvarno utvrđenih podatka u administrativnoj kontroli.
(8)Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih Ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
8.8.Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1)Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projektne ideje temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2)U Prilogu 3 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjevu za potporu.
(3)U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 3 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(4)Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira.
(5)Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje odluka o odbijanju.
(6)Ako je projektna ideja ocijenjena kao nedovoljno jasno opisana i smisleno razvijena odnosno sa 0 bodova, iako je korisnik prošao prag prolaznosti temeljem ostalih kriterija odabira, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(7)Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova od traženog po pojedinom kriteriju odabira.
(8)U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira od navedenog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova te će razloge umanjenja broja bodova obrazložiti u odluci.
(9)Nakon izvršenih umanjenja broja bodova koji su navedeni u zahtjevu za potporu, izvršit će se ažuriranje rang-liste. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(10)Za sve prihvatljive zahtjeve za potporu, Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu projektne ideje operativnih skupina radi ocjenjivanja kvalitete projektnih ideja operativnih skupina i dodjele bodova sukladno kriterijima odabira.
(11)Agencija za plaćanja ažurira rang-listu temeljem zbroja bodova dodijeljenih od strane Ocjenjivačkog odbora za kvalitetu projektne ideje i bodova dodijeljenih tijekom administrativne kontrole u Agenciji za plaćanja.
Pojašnjenje: Za kriterij odabira 3. Projektna ideja jasno opisana i smisleno razvijena, prilikom podnošenja zahtjeva za potporu, sustav korisniku dodjeljuje maksimalni broj bodova. Natječajem je propisano da učitanu projektnu ideju korisnika Agencija za plaćanja prosljeđuje Upravljačkom tijelu koje projektnu ideju dalje prosljeđuje Ocjenjivačkom odboru na ocjenjivanje. Po završetku ocjenjivanja Upravljačko tijelo dostavlja ocjenu projektne ideje Agenciji za plaćanja koja revidira bodove po kriteriju odabira 3. Projektna ideja jasno opisana i smisleno razvijena sukladno ocijeni Ocjenjivačkog odbora.
Ako je projektna ideja ocijenjena kao nedovoljno jasno opisana i smisleno razvijena, iako je korisnik prešao prag prolaznosti temeljem ostalih kriterija odabira, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(12)Tijekom administrativne kontrole prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(13)Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
9.9.Dopuna/obrazloženje
(1)U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima i/ili ispravak neusklađenih navoda, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od odgovorne osobe operativne skupine tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2)Odgovornoj osobi operativne skupine se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3)Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se odgovornoj osobi operativne skupine dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu, navedenu u poglavlju „KONTAKT PODACI“ i na elektronsku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4)Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5)Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da odgovorna osoba operativne skupine, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(6)U Prilogu 3 ovoga Natječaja, propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(7)U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdat će se odluka o odbijanju.
(8)U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se odluka o odbijanju.
(9)Ako odgovorna osoba operativne skupine u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će se odluka o odbijanju.
(10)Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(11)Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
10.10.Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
(1)Agencija za plaćanja nakon završenog postupka dodjele potpore:
a)donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b)donosi Odluku o odbijanju
c)donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d)sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju.
(2)Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3)Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4)Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu, jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5)Na odluke iz stavka 1. a) i b) ove podtočke korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 7. ovoga Natječaja.
(6)Odluke/obavijest iz stavka 1. ove podtočke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7)Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku 5 dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8)Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od pet dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik preuzeo odluke.
(9)U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. podstavak a), b) i c) ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
11.11.Rokovi za izdavanje odluka
Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja ovoga Natječaja donijeti odluke iz stavka 1. podtočke 2.10. ovoga Natječaja.
12.12.Sklapanje ugovora o financiranju
(1)Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju temeljem odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2)Izdavanje odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti ugovor o financiranju. Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.
(3)S jednim korisnikom unutar ovoga Natječaja može biti sklopljen jedan ugovor o financiranju.
(4)Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, iznos dodijeljene potpore i isplata sredstava. Sklapanjem ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi ostvario pravo na isplatu potpore kao i obveze koje mora ispuniti tijekom 5 godina od isplate sredstava.
(5)Agencija za plaćanja će preporučenom poštom korisniku dostaviti 2 primjerka ugovora o financiranju.
(6)U roku od 15 dana od dana zaprimanja ugovora o financiranju, odgovorna osoba operativne skupine u obvezi je potpisati i dostaviti jedan primjerak potpisanog ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u središnji ured Agencije za plaćanja na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.
(7)Danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane odgovorne osobe operativne skupine.
(8)Ako korisnik potpiše ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa ugovora o financiranju ili navede pogrešan datum, danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) ispravno potpisanog ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako korisnik neposredno dostavlja potpisani Ugovor o financiranju.
(9) U slučaju organiziranja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju s korisnicima od strane Ministarstva u suradnji s Agencijom za plaćanja, ako dođe do situacije u kojoj korisnik koji pristupi potpisivanju ugovora o financiranju u ugovoru o financiranju ne navede datum potpisivanja ugovora o financiranju, ili navede pogrešan datum, danom sklapanja ugovora o financiranju smatrat će se datum održavanja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju
(10)Neispravno potpisanim ugovorom smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.
(11)Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Natječaja koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s ugovorom o financiranju.
(12)Uvjeti sklapanja ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka ugovoru o financiranju.
(13)S korisnikom se u svakom trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata i to u razdoblju od sklapanja ugovora o financiranju do isteka pet godina od isplate potpore u skladu s člankom 12. Pravilnika.
13.13.Raskid ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
Izjava o raskidu ugovora o financiranju u fazi postupka dodjele potpore izdati će se ako je korisnik odustao od potpore nakon sklapanja ugovora o financiranju.
3.PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ISPLATU
1.1.Uvjeti i načini podnošenja zahtjeva za isplatu
(1)Potpora za tip operacije 16.1.1 isplaćuje se jednokratno u obliku paušalnog iznosa odgovornoj osobi operativne skupine nakon što odgovorna osoba operativne skupine preda prihvatljivi zahtjev za potporu na Natječaj za provedbu tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 16.1.2), ostvari prag prolaznosti sukladno kriterijima odabira za tip operacije 16.1.2 i zaprimi odluku o rezultatu administrativne kontrole za tip operacije 16.1.2. Potpora nije uvjetovana sklapanjem ugovora o financiranju za tip operacije 16.1.2.
(2)Potpora se korisniku isplaćuje temeljem zahtjeva za isplatu koju odgovorna osoba operativne skupine podnosi u Agenciju za plaćanja.
(3)Zahtjev za isplatu se podnosi jednokratno.
(4)Rok za podnošenje zahtjeva za isplatu je 30 dana od zaprimanja odluke o rezultatu administrativne kontrole za projekt prijavljen u sklopu tipa operacije 16.1.2.
(5)Zahtjev za isplatu odgovorna osoba operativne skupine popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za isplatu odgovorna osoba operativne skupine popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju propisanu Prilogom 5 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski ili engleski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(6)Prije popunjavanja zahtjeva za isplatu odgovorna osoba operativne skupine treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon nastanka događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(7)Nakon popunjavanja zahtjeva za isplatu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za isplatu“. Odgovorna osoba operativne skupine je obvezna potvrdu o podnošenju zahtjeva za isplatu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za isplatu treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) koje naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI - ZAHTJEV ZA ISPLATU“
NATJEČAJ ZA PROVEDBU PODMJERE 16.1. »Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost« – provedba tipa operacije 16.1.1 »Potpora za osnivanje operativnih skupina«, PRR-16.01.01.00.0-02
(8)Smatra se da je zahtjev za isplatu podnesen kad odgovorna osoba operativne skupine dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za isplatu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(9)Vrijeme podnošenja zahtjeva za isplatu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(10)U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu izvan propisanih rokova, Agencija za plaćanja primijenit će odgovarajuće financijske korekcije na iznos potpore u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(11)U slučaju više sile i izvanrednih okolnosti, korisnik ima mogućnost uputiti Agenciji za plaćanja putem elektronske pošte na info@apprrr.hr (sa napomenom: za Službu za odobrenje isplata za neinvesticijske mjere ruralnog razvoja i LEADER) zahtjev u kojem traži odobrenje za produženjem roka podnošenja zahtjeva za isplatu.
(12)Ako je korisnik podnio zahtjev za promjenu zahtjeva za potporu, zahtjev za isplatu može podnijeti tek po primitku Pisma odobrenja ili Pisma odbijanja zahtjeva za promjenu.
2.2.Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu
(1)Nakon zaprimanja zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja obavlja administrativnu kontrolu.
(2)U slučaju da je zahtjev za isplatu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima i/ili ispravak neusklađenih navoda, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može od odgovorne osobe operativne skupine tražiti D/O.
(3)Zahtjev za D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedenu u zahtjevu za isplatu u poglavlju „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4)Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektronske pošte/preporučenom pošiljkom/neposredno u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5)Iznimno od stavka 4. ove podtočke, Agencija za plaćanja će primijeniti odgovarajuće financijske korekcije na iznos potpore u skladu s Prilogom III. Pravilnika, za kašnjenje D/O u zahtjevu za isplatu i za kašnjenje podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu, do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa prihvatljivog za isplatu:
a) do 5 dana kašnjenja - 1 %
b) od 6 do 15 dana kašnjenja - 2 %
c) od 16 do 30 dana kašnjenja - 5 %
d) više od 30 dana kašnjenja - 100% - izdaje se odluka o odbijanju.
3.3.Izdavanje akata nakon administrativne kontrole zahtjeva za isplatu
(1)Nakon završene administrativne kontrole zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja donosi sljedeće akte:
a)Odluku o isplati
b)Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(2)Agencija za plaćanja će donijeti odluke iz stavka 1. ove podtočke najkasnije u roku 90 dana od dana podnošenja potpunog zahtjeva isplatu.
(3)U rok od 90 dana iz stavka 2. ove podtočke ne uračunava se vrijeme od izjavljivanja prigovora na odluke iz stavka 1. ove podtočke do donošenja odluke Ministarstva po prigovorima.
(4)U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
3.1.1.Odluka o isplati
(1)Odluka o isplati izdaje se u slučaju da zahtjev za isplatu ispunjava uvjete propisane Pravilnikom, ovim Natječajem i uvjetima propisanim u ugovoru o financiranju.
(2)Odlukom o isplati određuje se iznos prihvatljive potpore koja se isplaćuje na žiro račun odgovorne osobe operativne skupine naveden u Evidenciji korisnika.
(3)U slučaju potrebe za promjenom podataka u odluci o isplati, korisniku će biti izdana odluka o izmjeni odluke o isplati.
3.2.2.Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu izdaje se zbog neispunjavanja obveza propisanih Pravilnikom, ovim Natječajem, Prilogom 1 ovoga Natječaja i ugovorom o financiranju.
4.4.Raskid ugovora o financiranju
Agencija za plaćanja će raskinuti ugovorne obveze s korisnikom, u slučaju da:
a)je izdana odluka o povratu ukupno isplaćenih sredstava
b) korisnik nije dostavio zahtjev za isplatu ili ga je dostavio nakon isteka roka iz ugovora o financiranju
c) da je donesena odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu.
4.POVRAT SREDSTAVA
(1)Način i uvjeti po kojima Agencija za plaćanja nakon izvršene isplate potpore korisnicima, na temelju naknadne administrativne kontrole, donosi odluku o povratu sredstava i slučajevi u kojima Agencija za plaćanja može tražiti poravnanje povrata sredstava te plaćanje duga na rate propisani su člancima 144., 145. i 146. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18 i 42/20).
(2)Odluka o povratu sredstava korisniku se upućuje putem AGRONET-a ili preporučenom poštanskom pošiljkom.
(3)Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi uplatiti sredstva propisana odlukom o povratu sredstava na račun Agencije za plaćanja u roku od 30 dana od dana njezine dostave korisniku.
(4)Na odluku o povratu sredstava odgovorna osoba operativne skupine može podnijeti prigovor Ministarstvu u skladu s člankom 54. Pravilnika, no prigovor korisnika ne odgađa izvršenje odluke o povratu sredstava.
(5)Ako odgovorna osoba operativne skupine nije izvršila povrat sredstava u propisanom roku, na iznos duga nakon isteka roka za povrat obračunava se zakonska zatezna kamata.
(6)Agencija za plaćanja će zatražiti povrat sredstava u sljedećim slučajevima:
a)ako se naknadnom administrativnom kontrolom utvrdi nepravilnost
b)ako se naknadnom administrativnom kontrolom utvrdi administrativna pogreška
c)ako je korisnik ostvarivo sredstava na temelju netočnih podataka i/ili ako je ostvario protivno uvjetima i odredbama Zakonao poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18 i 42/20) i propisa donesenih na temelju istog
d)uslijed izmjene/raskida ugovora i/ili nepridržavanja obveza propisanih ugovorom o financiranju
e)ako korisnik podnese zahtjev za odustajanje nakon što su mu sredstava u cijelosti isplaćena
f)ako korisnik/projektna ideja ne ispunjava(ju) uvjete propisane Pravilnikom, ovim Natječajem, nacionalnim i europskim zakonodavstvom.
5.ODUSTAJANJE KORISNIKA
(1)Agencija za plaćanja će smatrati da je korisnik odustao od zahtjeva za potporu kada korisnik:
a)ne potpiše ugovor o financiranju u propisanom roku i/ili neispravno potpiše ugovor o financiranju ili ga ne dostavi u propisanom roku
b)podnese zahtjev za odustajanje.
(2)U bilo kojoj fazi administrativne kontrole, korisnik može putem AGRONET-a podnijeti zahtjev za odustajanje temeljem kojeg odustaje od zahtjeva za potporu. Po popunjavanju navedenog zahtjeva, korisniku se generira potvrda o podnošenju zahtjeva za odustajanje. Korisnik je obvezan navedenu potvrdu ispisati i potpisati te je dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja na adresu na koju je podnio zahtjev za potporu.
(3)Agencija za plaćanja će korisniku izdati potvrdu o odustajanju:
a)u slučaju da korisnik podnese zahtjev za odustajanje prije donošenja odluke o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu - Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti nad zahtjevom za potporu
b)u slučaju da korisnik podnese zahtjev za odustajanje prije sklapanja ugovora o financiranju i/ili
c)u slučaju da je Agencija za plaćanja donijela odluku o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a korisnik nije u propisanom roku dostavio potpisani ugovor o financiranju/nije uopće dostavio ugovor i/ili je dostavio neispravno potpisan ugovor o financiranju.
(4)Agencija za plaćanja će korisniku izdati potvrdu o odustajanju i izjavu o raskidu ugovora o financiranju u slučaju da korisnik odustane od zahtjeva za potporu nakon sklapanja ugovora o financiranju.
(5)Agencija za plaćanja će korisniku izdati odluku o povratu sredstava i izjavu o raskidu Ugovora o financiranju ako korisnik podnese zahtjev za odustajanje nakon isplate sredstava.
nacrt NATJEČAJa
za provedbu Podmjere 16.1. „ Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“
Sadržaj
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
2.1. De Minimis potpora - potpora male vrijednosti
2.2. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
2.3. Uvjeti prihvatljivost projektne ideje, sadržaj projektne ideje i ugovor o poslovnoj suradnji
2.4. Ocjenjivanje kvalitete projektnih ideja operativnih skupina
2.5. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
2.6. Provedba postupka dodjele potpore
2.7. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
2.8. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
2.9. Dopuna/obrazloženje
2.10. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
2.11. Rokovi za izdavanje odluka
2.12. Sklapanje ugovora o financiranju
2.13. Raskid ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
3. PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ISPLATU
3.1. Uvjeti i načini podnošenja zahtjeva za isplatu
3.2. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu
3.3. Izdavanje akata nakon administrativne kontrole zahtjeva za isplatu
3.3.1. ...................................................................................................................... Odluka o isplati
3.3.2. .................................................................................. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
3.4. Raskid ugovora o financiranju
4. POVRAT SREDSTAVA
5. ODUSTAJANJE KORISNIKA
6. PROMJENE ZAHTJEVA ZA POTPORU
7. NAČIN, UVJETI I ROKOVI PODNOŠENJA I RJEŠAVANJA PRIGOVORA
8. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
8.1. Dostava putem AGRONET-a
8.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
8.3. Dostava putem elektroničke pošte
9. OBVEZA ČUVANJA DOKUMENTACIJE
10. ZAŠTITA PODATAKA
11. PRAVNA OSNOVA
12. POJMOVI
13. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
14. PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE
15. POPIS PRILOGA
KLASA: 440-12/18-16-01-01/0001
URBROJ:
Zagreb, ______________ 2020. godine
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19 i 37/20) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19 i 37/20) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“, tip operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 16.1.1) .
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za osnivanje operativnih skupina koje će realizirati projektne ideje kroz projekte u sklopu tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“.
Prihvatljivi korisnici
Korisnici s u operativne skupine koju čine najmanje dva partnera.
Partneri operativne skupine mogu biti:
a) fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika
b) proizvođačke organizacije u poljoprivrednom i prehrambeno-prerađivačkom sektoru
c) fizičke i pravne osobe koje se bave djelatnostima u okviru tema navedenih u točki 23. Priloga 1 ovoga Natječaja.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
1.000.000,00 kuna
Visina javne potpore
Visina javne potpore iznosi 5.000 EUR.
Intenzitet javne potpore
do 100 % (90 % EU i 10 % RH)
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja)– www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program) – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1) Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. stavkom 1. Pravilnika.
(2) Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.2. Poništenje Natječaja
(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole sukladno članku 21. Pravilnika.
(2) Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.3. Pitanja i odgovori
(1) Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2) Pitanja se mogu postaviti od objave Natječaja do najkasnije 10 dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .
(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6) U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o dodjeli sredstava korisnika s Agencijom za plaćanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. De Minimis potpora - potpora male vrijednosti
(1) U sklopu ovoga Natječaja potpora se dodjeljuje kao de minimis potpora - potpora male vrijednosti u skladu s Uredbom (EU) br. 1407/2013 za odgovornu osobu operativne skupine.
(2) Ukupan iznos de minimis potpore iz bilo kojeg izvora javnog financiranja (strukturni fondovi EU ili bilo koje druge državne potpore) koja se po državi članici dodjeljuje pojedinačno odgovornoj osobi operativne skupine ne smije prelaziti 200.000 EUR u trajanju od tri fiskalne godine.
(3) U određivanju iznosa de minimis potpore primljene tijekom primjenjivog referentnog razdoblja, korisnik mora uzeti u obzir sljedeće:
a) ukupnu de minimis potporu koja je odobrena pojedinačno odgovornoj osobi operativne skupine
b) iznos javne potpore tražene u zahtjevu za potporu.
(4) U izračun primljene de minimis potpore za odgovornu osobu operativne skupine ubraja se zbroj potpore koju je primila odgovorna osoba operativne skupine i sva njena povezana i partnerska poduzeća.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Uvjeti prihvatljivost projektne ideje, sadržaj projektne ideje i ugovor o poslovnoj suradnji
(1) Uvjeti prihvatljivosti projektne ideje i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio
(2) Detaljni sadržaj projektne ideje naveden je u Prilogu 6 Natječaja.
(3) Partneri operativne skupine sklapaju ugovor o poslovnoj suradnji.
(4) Ugovor o poslovnoj suradnji treba biti izrađen u skladu s predloškom iz Priloga 7 ovoga Natječaja i mora sadržavati najmanje sljedeće elemente:
a) naznaku tipa operacije za koji se podnosi zahtjev za potporu
b) naznaku projektne ideje radi čijeg ostvarenja se sklapa ugovor o poslovnoj suradnji
c) naznaku odgovorne osobe operativne skupine i ostalih partnera koji čine operativnu skupinu
d) interne procedure i način upravljanja zadacima kojima se osigurava transparentnost u radu i donošenju odluka te izbjegava sukob interesa i
e) broj žiro računa odgovorne osobe operativne skupine.
(5) Dokumentacija vezana uz opis projektne ideje radi čijeg ostvarenja se sklapa ugovor o poslovnoj suradnji propisana je u Prilogu 6 ovog Natječaja.
(6) Potpisi ugovornih strana na ugovoru o poslovnoj suradnji moraju biti ovjereni kod javnog bilježnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.4. Ocjenjivanje kvalitete projektnih ideja operativnih skupina
(1) Ocjenu kvalitete projektnih ideja operativnih skupina ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
(2) Bodove za kriterij odabira br. 3 iz Priloga 2 ovoga Natječaja dodjeljuje Ocjenjivački odbor.
(3) Nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu pristiglih na ovaj Natječaj, za sve prihvatljive zahtjeve za potporu Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu projektne ideje operativnih skupina. Upravljačko tijelo prosljeđuje Ocjenjivačkom odboru projektne ideje operativnih skupina radi ocjenjivanja kvalitete projektnih ideja operativnih skupina i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira.
(4) Dostavljanje projektnih ideja operativnih skupina između Agencije za plaćanja i Upravljačkog tijela te između Upravljačkog tijela i Ocjenjivačkog odbora obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(5) Nakon ocjene kvalitete projektnih ideja operativnih skupina i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira, Ocjenjivački odbor dostavlja rezultate ocjenjivanja Upravljačkom tijelu koje ih prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(6) Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja kvalitete projektnih ideja operativnih skupina najkasnije 45 dana od dana dostave projektnih ideja operativnih skupina Upravljačkom tijelu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5.5. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1) Zahtjev za potporu, u ime korisnika, odgovorna osoba operativne skupine popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski ili engleski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav. Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
Napomena: Partneri operativne skupine moraju sklopiti ugovor o poslovnoj suradnji u kojem definiraju odgovornu osobu koja će biti podnositelj zahtjeva za potporu u ime operativne skupine. U Evidenciju korisnika upisuje se pravna osoba, odnosno osoba ovlaštena za zastupanje u toj pravnoj osobi, temeljem ugovora o poslovnoj suradnji koja potpisuje potvrdu o podnesenom zahtjevu za potporu.
(3) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon nastanka događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4) Ista operativna skupina/ista odgovorna osoba operativne skupine može podnijeti jedan zahtjev za potporu unutar ovoga Natječaja samo za jednu od prihvatljivih tema navedenih u točki 23. Priloga 1 ovoga Natječaja.
(5) Korisnik mora učitati dokumentaciju propisanu u Prilogu 3 ovoga Natječaja prilikom podnošenja zahtjeva za potporu.
(6) Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PROVEDBU PODMJERE 16.1. »Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost« – provedba tipa operacije 16.1.1 »Potpora za osnivanje operativnih skupina«,
PRR-16.01.01.00.0-02
(7) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad odgovorna osoba operativne skupine dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(8) Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je odgovorna osoba operativne skupine neposredno predaje.
(9) Korisnik mora podnijeti zahtjev za potporu u roku kako je propisano u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(10) Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(11) U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanih rokova, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
(12) U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je u Prilogu 3 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.6. Provedba postupka dodjele potpore
(1) Postupak dodjele potpore sastoji se od sljedećih faza:
a) podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b) rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c) administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d) administrativna kontrola prihvatljivosti projektne ideje.
(2) Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava sklapanjem ugovora o financiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.7. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1) Odgovorna osoba operativne skupine podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.7. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu propisana je u Prilogu 3 ovoga Natječaja.
(3) Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira inicijalnu rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4) Prednost na rang-listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu ima isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu, a prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a) potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b) zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6) Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova i jednako vrijeme podnošenja zahtjeva za dopunu, odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu zahtjeva za potporu prema redoslijedu na rang-listi. Rang-lista se ažurira temeljem stvarno utvrđenih podatka u administrativnoj kontroli.
(8) Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr , nakon sklapanja svih Ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8.8. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projektne ideje temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2) U Prilogu 3 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjevu za potporu.
(3) U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 3 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(4) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira.
(5) Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje odluka o odbijanju.
(6) Ako je projektna ideja ocijenjena kao nedovoljno jasno opisana i smisleno razvijena odnosno sa 0 bodova, iako je korisnik prošao prag prolaznosti temeljem ostalih kriterija odabira, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(7) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova od traženog po pojedinom kriteriju odabira.
(8) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira od navedenog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova te će razloge umanjenja broja bodova obrazložiti u odluci.
(9) Nakon izvršenih umanjenja broja bodova koji su navedeni u zahtjevu za potporu, izvršit će se ažuriranje rang-liste. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(10) Za sve prihvatljive zahtjeve za potporu, Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu projektne ideje operativnih skupina radi ocjenjivanja kvalitete projektnih ideja operativnih skupina i dodjele bodova sukladno kriterijima odabira.
(11) Agencija za plaćanja ažurira rang-listu temeljem zbroja bodova dodijeljenih od strane Ocjenjivačkog odbora za kvalitetu projektne ideje i bodova dodijeljenih tijekom administrativne kontrole u Agenciji za plaćanja.
Pojašnjenje: Za kriterij odabira 3. Projektna ideja jasno opisana i smisleno razvijena, prilikom podnošenja zahtjeva za potporu, sustav korisniku dodjeljuje maksimalni broj bodova. Natječajem je propisano da učitanu projektnu ideju korisnika Agencija za plaćanja prosljeđuje Upravljačkom tijelu koje projektnu ideju dalje prosljeđuje Ocjenjivačkom odboru na ocjenjivanje. Po završetku ocjenjivanja Upravljačko tijelo dostavlja ocjenu projektne ideje Agenciji za plaćanja koja revidira bodove po kriteriju odabira 3. Projektna ideja jasno opisana i smisleno razvijena sukladno ocijeni Ocjenjivačkog odbora.
Ako je projektna ideja ocijenjena kao nedovoljno jasno opisana i smisleno razvijena , iako je korisnik prešao prag prolaznosti temeljem ostalih kriterija odabira, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(12) Tijekom administrativne kontrole prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(13) Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
9.9. Dopuna/obrazloženje
(1) U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima i/ili ispravak neusklađenih navoda, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od odgovorne osobe operativne skupine tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2) Odgovornoj osobi operativne skupine se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3) Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se odgovornoj osobi operativne skupine dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu, navedenu u poglavlju „KONTAKT PODACI“ i na elektronsku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4) Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da odgovorna osoba operativne skupine, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(6) U Prilogu 3 ovoga Natječaja, propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(7) U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdat će se odluka o odbijanju.
(8) U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se odluka o odbijanju.
(9) Ako odgovorna osoba operativne skupine u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će se odluka o odbijanju.
(10) Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(11) Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
10.10. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
(1) Agencija za plaćanja nakon završenog postupka dodjele potpore:
a) donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b) donosi Odluku o odbijanju
c) donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d) sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju.
(2) Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3) Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4) Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu, jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5) Na odluke iz stavka 1. a) i b) ove podtočke korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 7. ovoga Natječaja.
(6) Odluke/obavijest iz stavka 1. ove podtočke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7) Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku 5 dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8) Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od pet dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik preuzeo odluke.
(9) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. podstavak a), b) i c) ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
11.11. Rokovi za izdavanje odluka
Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja ovoga Natječaja donijeti odluke iz stavka 1. podtočke 2.10. ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
12.12. Sklapanje ugovora o financiranju
(1) Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju temeljem odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2) Izdavanje odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti ugovor o financiranju. Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.
(3) S jednim korisnikom unutar ovoga Natječaja može biti sklopljen jedan ugovor o financiranju.
(4) Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, iznos dodijeljene potpore i isplata sredstava. Sklapanjem ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi ostvario pravo na isplatu potpore kao i obveze koje mora ispuniti tijekom 5 godina od isplate sredstava.
(5) Agencija za plaćanja će preporučenom poštom korisniku dostaviti 2 primjerka ugovora o financiranju.
(6) U roku od 15 dana od dana zaprimanja ugovora o financiranju, odgovorna osoba operativne skupine u obvezi je potpisati i dostaviti jedan primjerak potpisanog ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u središnji ured Agencije za plaćanja na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.
(7) Danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane odgovorne osobe operativne skupine.
(8) Ako korisnik potpiše ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa ugovora o financiranju ili navede pogrešan datum, danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) ispravno potpisanog ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako korisnik neposredno dostavlja potpisani Ugovor o financiranju.
(9) U slučaju organiziranja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju s korisnicima od strane Ministarstva u suradnji s Agencijom za plaćanja, ako dođe do situacije u kojoj korisnik koji pristupi potpisivanju ugovora o financiranju u ugovoru o financiranju ne navede datum potpisivanja ugovora o financiranju, ili navede pogrešan datum, danom sklapanja ugovora o financiranju smatrat će se datum održavanja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju
(10) Neispravno potpisanim ugovorom smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.
(11) Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Natječaja koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s ugovorom o financiranju.
(12) Uvjeti sklapanja ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka ugovoru o financiranju.
(13) S korisnikom se u svakom trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata i to u razdoblju od sklapanja ugovora o financiranju do isteka pet godina od isplate potpore u skladu s člankom 12. Pravilnika .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
13.13. Raskid ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
Izjava o raskidu ugovora o financiranju u fazi postupka dodjele potpore izdati će se ako je korisnik odustao od potpore nakon sklapanja ugovora o financiranju.
3. PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ISPLATU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Uvjeti i načini podnošenja zahtjeva za isplatu
(1) Potpora za tip operacije 16.1.1 isplaćuje se jednokratno u obliku paušalnog iznosa odgovornoj osobi operativne skupine nakon što odgovorna osoba operativne skupine preda prihvatljivi zahtjev za potporu na Natječaj za provedbu tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 16.1.2), ostvari prag prolaznosti sukladno kriterijima odabira za tip operacije 16.1.2 i zaprimi odluku o rezultatu administrativne kontrole za tip operacije 16.1.2. Potpora nije uvjetovana sklapanjem ugovora o financiranju za tip operacije 16.1.2.
(2) Potpora se korisniku isplaćuje temeljem zahtjeva za isplatu koju odgovorna osoba operativne skupine podnosi u Agenciju za plaćanja.
(3) Zahtjev za isplatu se podnosi jednokratno.
(4) Rok za podnošenje zahtjeva za isplatu je 30 dana od zaprimanja odluke o rezultatu administrativne kontrole za projekt prijavljen u sklopu tipa operacije 16.1.2.
(5) Zahtjev za isplatu odgovorna osoba operativne skupine popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za isplatu odgovorna osoba operativne skupine popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju propisanu Prilogom 5 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski ili engleski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(6) Prije popunjavanja zahtjeva za isplatu odgovorna osoba operativne skupine treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon nastanka događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(7) Nakon popunjavanja zahtjeva za isplatu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za isplatu“. Odgovorna osoba operativne skupine je obvezna potvrdu o podnošenju zahtjeva za isplatu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za isplatu treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) koje naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI - ZAHTJEV ZA ISPLATU“
NATJEČAJ ZA PROVEDBU PODMJERE 16.1. »Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost« – provedba tipa operacije 16.1.1 »Potpora za osnivanje operativnih skupina«, PRR-16.01.01.00.0-02
(8) Smatra se da je zahtjev za isplatu podnesen kad odgovorna osoba operativne skupine dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za isplatu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(9) Vrijeme podnošenja zahtjeva za isplatu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(10) U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu izvan propisanih rokova, Agencija za plaćanja primijenit će odgovarajuće financijske korekcije na iznos potpore u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(11) U slučaju više sile i izvanrednih okolnosti, korisnik ima mogućnost uputiti Agenciji za plaćanja putem elektronske pošte na info@apprrr.hr (sa napomenom: za Službu za odobrenje isplata za neinvesticijske mjere ruralnog razvoja i LEADER) zahtjev u kojem traži odobrenje za produženjem roka podnošenja zahtjeva za isplatu.
(12) Ako je korisnik podnio zahtjev za promjenu zahtjeva za potporu, zahtjev za isplatu može podnijeti tek po primitku Pisma odobrenja ili Pisma odbijanja zahtjeva za promjenu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu
(1) Nakon zaprimanja zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja obavlja administrativnu kontrolu.
(2) U slučaju da je zahtjev za isplatu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima i/ili ispravak neusklađenih navoda, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može od odgovorne osobe operativne skupine tražiti D/O.
(3) Zahtjev za D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedenu u zahtjevu za isplatu u poglavlju „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4) Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektronske pošte/preporučenom pošiljkom/neposredno u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5) Iznimno od stavka 4. ove podtočke, Agencija za plaćanja će primijeniti odgovarajuće financijske korekcije na iznos potpore u skladu s Prilogom III. Pravilnika, za kašnjenje D/O u zahtjevu za isplatu i za kašnjenje podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu, do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa prihvatljivog za isplatu:
a) do 5 dana kašnjenja - 1 %
b) od 6 do 15 dana kašnjenja - 2 %
c) od 16 do 30 dana kašnjenja - 5 %
d) više od 30 dana kašnjenja - 100% - izdaje se odluka o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Izdavanje akata nakon administrativne kontrole zahtjeva za isplatu
(1) Nakon završene administrativne kontrole zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja donosi sljedeće akte:
a) Odluku o isplati
b) Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(2) Agencija za plaćanja će donijeti odluke iz stavka 1. ove podtočke najkasnije u roku 90 dana od dana podnošenja potpunog zahtjeva isplatu.
(3) U rok od 90 dana iz stavka 2. ove podtočke ne uračunava se vrijeme od izjavljivanja prigovora na odluke iz stavka 1. ove podtočke do donošenja odluke Ministarstva po prigovorima.
(4) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1.1. Odluka o isplati
(1) Odluka o isplati izdaje se u slučaju da zahtjev za isplatu ispunjava uvjete propisane Pravilnikom, ovim Natječajem i uvjetima propisanim u ugovoru o financiranju.
(2) Odlukom o isplati određuje se iznos prihvatljive potpore koja se isplaćuje na žiro račun odgovorne osobe operativne skupine naveden u Evidenciji korisnika.
(3) U slučaju potrebe za promjenom podataka u odluci o isplati, korisniku će biti izdana odluka o izmjeni odluke o isplati.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.2.2. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu izdaje se zbog neispunjavanja obveza propisanih Pravilnikom, ovim Natječajem, Prilogom 1 ovoga Natječaja i ugovorom o financiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.4. Raskid ugovora o financiranju
Agencija za plaćanja će raskinuti ugovorne obveze s korisnikom, u slučaju da:
a) je izdana odluka o povratu ukupno isplaćenih sredstava
b) korisnik nije dostavio zahtjev za isplatu ili ga je dostavio nakon isteka roka iz ugovora o financiranju
c) da je donesena odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4. POVRAT SREDSTAVA
(1) Način i uvjeti po kojima Agencija za plaćanja nakon izvršene isplate potpore korisnicima, na temelju naknadne administrativne kontrole, donosi odluku o povratu sredstava i slučajevi u kojima Agencija za plaćanja može tražiti poravnanje povrata sredstava te plaćanje duga na rate propisani su člancima 144., 145. i 146. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18 i 42/20).
(2) Odluka o povratu sredstava korisniku se upućuje putem AGRONET-a ili preporučenom poštanskom pošiljkom.
(3) Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi uplatiti sredstva propisana odlukom o povratu sredstava na račun Agencije za plaćanja u roku od 30 dana od dana njezine dostave korisniku.
(4) Na odluku o povratu sredstava odgovorna osoba operativne skupine može podnijeti prigovor Ministarstvu u skladu s člankom 54. Pravilnika, no prigovor korisnika ne odgađa izvršenje odluke o povratu sredstava.
(5) Ako odgovorna osoba operativne skupine nije izvršila povrat sredstava u propisanom roku, na iznos duga nakon isteka roka za povrat obračunava se zakonska zatezna kamata.
(6) Agencija za plaćanja će zatražiti povrat sredstava u sljedećim slučajevima:
a) ako se naknadnom administrativnom kontrolom utvrdi nepravilnost
b) ako se naknadnom administrativnom kontrolom utvrdi administrativna pogreška
c) ako je korisnik ostvarivo sredstava na temelju netočnih podataka i/ili ako je ostvario protivno uvjetima i odredbama Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18 i 42/20) i propisa donesenih na temelju istog
d) uslijed izmjene/raskida ugovora i/ili nepridržavanja obveza propisanih ugovorom o financiranju
e) ako korisnik podnese zahtjev za odustajanje nakon što su mu sredstava u cijelosti isplaćena
f) ako korisnik/projektna ideja ne ispunjava(ju) uvjete propisane Pravilnikom, ovim Natječajem, nacionalnim i europskim zakonodavstvom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5. ODUSTAJANJE KORISNIKA
(1) Agencija za plaćanja će smatrati da je korisnik odustao od zahtjeva za potporu kada korisnik:
a) ne potpiše ugovor o financiranju u propisanom roku i/ili neispravno potpiše ugovor o financiranju ili ga ne dostavi u propisanom roku
b) podnese zahtjev za odustajanje.
(2) U bilo kojoj fazi administrativne kontrole, korisnik može putem AGRONET-a podnijeti zahtjev za odustajanje temeljem kojeg odustaje od zahtjeva za potporu. Po popunjavanju navedenog zahtjeva, korisniku se generira potvrda o podnošenju zahtjeva za odustajanje. Korisnik je obvezan navedenu potvrdu ispisati i potpisati te je dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja na adresu na koju je podnio zahtjev za potporu.
(3) Agencija za plaćanja će korisniku izdati potvrdu o odustajanju:
a) u slučaju da korisnik podnese zahtjev za odustajanje prije donošenja odluke o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu - Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti nad zahtjevom za potporu
b) u slučaju da korisnik podnese zahtjev za odustajanje prije sklapanja ugovora o financiranju i/ili
c) u slučaju da je Agencija za plaćanja donijela odluku o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a korisnik nije u propisanom roku dostavio potpisani ugovor o financiranju/nije uopće dostavio ugovor i/ili je dostavio neispravno potpisan ugovor o financiranju.
(4) Agencija za plaćanja će korisniku izdati potvrdu o odustajanju i izjavu o raskidu ugovora o financiranju u slučaju da korisnik odustane od zahtjeva za potporu nakon sklapanja ugovora o financiranju.
(5) Agencija za plaćanja će korisniku izdati odluku o povratu sredstava i izjavu o raskidu Ugovora o financiranju ako korisnik podnese zahtjev za odustajanje nakon isplate sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede