Na temelju članka 7. stavka 1. točke a) podtočke 2. i članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19, 37/20 i 31/21), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 19.1. »Pripremna pomoć« – provedba tipa operacije 19.1.1. »Pripremna pomoć«
1.PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje
konačnog zahtjeva za isplatu
do 31. prosinca 2022. godine do 12:00 sati
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela sredstava u skladu s Pravilnikom o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19, 37/20 i 31/21; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 19.1. »Pripremna pomoć « (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.1.), tipa operacije 19.1.1. »Pripremna pomoć« (u daljnjem tekstu: tip operacije 19.1.1.).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za izradu lokalnih razvojnih strategija za razdoblje 2023. – 2027.
Korisnici
Korisnici su odabrani LAG-ovi u programskom razdoblju 2014. – 2020.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava Natječaja
5.400.000,00 kuna
Visina javne potpore
Iznos potpore po korisniku utvrđen je Ugovorom i Odlukom o dodjeli sredstava odabranom LAG-u
Intenzitet javne potpore
Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 90% udjela, a Republika Hrvatska s 10% udjela, a intenzitet potpore iznosi 100% od ukupnih prihvatljivih troškova.
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
1.1.Izmjena i/ili ispravak Natječaja
Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja Zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
Izmjene i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
1.2.Poništenje Natječaja
Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti Natječaj prije izdavanja Odluka o dodjeli sredstava, a sukladno članku 21. Pravilnika. Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
1.3.Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 10 dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2.UVJETI PRIHVATLJIVOSTI KORISNIKA
Prihvatljivi korisnici su LAG-ovi koji su odabrani za programsko razdoblje 2014. – 2020. unutar tipa operacije 19.2.1. »Provedba operacija unutar CLLD strategije« i s kojima je Agencija za plaćanja sklopila Ugovor o dodjeli sredstava odabranom LAG-u (u daljnjem tekstu: Ugovor) te udovoljavaju kriterijima propisanim Pravilnikom i ovim Natječajem.
3.UVJETI PRIHVATLJIVOSTI TROŠKOVA/AKTIVNOSTI
3.1.Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti
Svi troškovi moraju biti u skladu sa sljedećim uvjetima:
povezanost s aktivnosti i nastanak u okviru aktivnosti
navedeni u listi prihvatljivih troškova koja čini Prilog I ovog Natječaja (u daljnjem tekstu: Prilog I)
stvarnost nastanka kod LAG-a
izvršenje plaćanja od strane LAG-a prema izvođačima radova, dobavljačima/isporučiteljima roba te pružateljima usluga
dokazivost putem računa ili dokumenata jednake dokazne vrijednosti
svi troškovi koji se smatraju prihvatljivim i za koje LAG traži povrat sredstava moraju nastati u obračunskom razdoblju koje je predmet Zahtjeva za isplatu
LAG-u nije dozvoljeno tražiti povrat sredstava za nastale troškove u kojima je utvrđeno postojanje sukoba interesa između odabranog izvođača/dobavljača/pružatelja usluga i člana upravljačkog odbora LAG-a, zaposlenika te odgovornih osoba u LAG-u
LAG-u nije dozvoljeno tražiti povrat sredstava za troškove za koje je zahtijevao ili će zahtijevati povrat u drugim tipovima operacija koje se provode u okviru mjere 19.
usklađenost s pravilima o državnim potporama, kao što je utvrđeno u članku 107. Ugovora o funkcioniranju Europske unije ili pravilima o de minimis potporama, ako je primjenjivo
usklađenost s pravilima (javne) nabave, ako je primjenjivo
usklađenost s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom, ako je primjenjivo
usklađenost s odredbama članka 65. stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta Europske unije
usklađenost s pravilima o trajnosti operacija iz članka 71. Uredbe (EU) br. 1303/2013.
Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti primjenjuju se kumulativno.
Troškovi koji postaju prihvatljivi izmjenama Programa, prihvatljivi su od datuma podnošenja zahtjeva za izmjenama Programa Europskoj komisiji pod uvjetima navedenima u članku 65. stavku 9. Uredbe (EU) br. 1303/2013.
3.2.Prihvatljivi troškovi
Prihvatljivi troškovi su vezani uz aktivnosti za izradu lokalne razvojne strategije LAG-a za razdoblje 2023. – 2027. i navedeni su u Prilogu I ovog Natječaja
3.3.Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi za sufinanciranje su:
porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), u slučaju da je LAG obveznik PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a
drugi porezi, naknade, pristojbe i doprinosi osim onih propisanih u Prilogu I ovoga Natječaja
kamate i tečajne razlike
rabljeni strojevi i oprema
vozila
troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi refinanciranja kamata i amortizaciju
troškovi jamstva i slične naknade
novčane kazne, financijske kazne te troškovi parničnog i upravnog postupka
stipendije i nagrade
troškovi ne smiju biti financirani iz drugih javnih izvora (uključujući i tipove operacija koje se provode u okviru mjere 19)
troškovi nastali nakon datuma izrade LRS.
4.POSTUPAK PRIKUPLJANJA PONUDA I PROVEDBA POSTUPAKA JAVNE NABAVE
Za sve troškove kod kojih nije propisano ograničenje po mjernoj jedinici iz Tablice 1 Priloga I Natječaja, potrebno je prikupiti tri sadržajno usporedive ponude i učitati ih prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu. Za troškove iz Tablice 1 Priloga I Natječaja, prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu dostavlja se jedna ponuda (ili samo račun). Kada trošak prelazi propisano ograničenje po mjernoj jedinici iz Tablice 1, bit će priznat samo iznos troška do propisanog ograničenja, odnosno razliku do punog iznosa troška LAG mora financirati vlastitim sredstvima.
U slučaju kada je potrebno prikupiti tri sadržajno usporedive ponude, iste je potrebno učitati prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu s jasno naznačenom odabranom cjenovno najjeftinijom ponudom. Ponude moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i potpisane od ponuditelja. Ako ponuda nije na hrvatskom ili engleskom jeziku, mora biti prevedena na hrvatski jezik od strane ovlaštenog sudskog tumača.
Postupci javne nabave za korisnike koji su obveznici javne nabave i provode postupak nabave roba, radova i usluga iznad praga primjene Zakona o javnoj nabavi provode se u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave. Korisnici su obvezni dokumentaciju vezanu uz provedbu postupka javne nabave i vezanu uz provedbu ugovora o javnoj nabavi učitati u Zahtjevu za isplatu u kojem se zahtjeva povrat za troškove za koje je provedena javna nabava. Dokumentacija koja se dostavlja nakon dovršetka postupka javne nabave i provedbe ugovora o javnoj nabavi prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu navedena je u Prilogu II Natječaja.
5.PROVEDBA IZRADE LOKALNE RAZVOJNE STRATEGIJE
Postupak provedbe izrade lokalne razvojne strategije uključuje vremensko razdoblje od sklapanja aneksa Ugovora za dodjelu sredstava u prijelaznom razdoblju (u daljnjem tekstu: Aneks Ugovora) pa do datuma izrade LRS, ali ne duže od 31. prosinca 2022. godine.
Konačni Zahtjev za isplatu u tipu operacije 19.1.1. LAG mora podnijeti najkasnije do 31. siječnja 2023. godine.
U konačnom Zahtjevu za isplatu, LAG je obvezan učitati lokalnu razvojnu strategiju (u daljnjem tekstu: LRS) za koju je zatražena potpora na temelju ovoga Natječaja.
6.PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ISPLATU
6.1.Način i rokovi za podnošenje Zahtjeva za isplatu
LAG popunjava Zahtjev za isplatu u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
Prilikom popunjavanja Zahtjeva za isplatu upisuju se traženi podatci i učitava tražena dokumentacija propisana Prilogom II Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
Nakon popunjavanja Zahtjeva za isplatu u AGRONET-u generira se „Potvrda o podnošenju Zahtjeva za isplatu“ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju).
Pri podnošenju Zahtjeva za isplatu korisnik je obavezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te preporučenom pošiljkom ili neposredno dostaviti u Agenciju za plaćanja na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:
•vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
•naziv i adresa korisnika
•naznaka: EPFRR - PODMJERA 19.1. „Pripremna pomoć“/TIP OPERACIJE 19.1.1. „Pripremna pomoć'', ZAHTJEV ZA ISPLATU „ne otvarati“.
Vrijeme podnošenja Zahtjeva za isplatu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
LAG putem AGRONET-a podnosi Zahtjev za isplatu za troškove nastale u obračunskom razdoblju u mjesecu nakon završetka tromjesečja na koji se odnosi predmetni Zahtjev za isplatu.
Prvo obračunsko razdoblje počinje teći od početka mjeseca koji slijedi nakon objave ovoga Natječaja i traje do 31. prosinca.2021. godine
Svako sljedeće obračunsko razdoblje započinje istekom prethodnog obračunskog razdoblja i traje tri mjeseca.
Troškovi izrade LRS prihvatljivi su od sklapanja aneksa Ugovora za dodjelu sredstava u prijelaznom razdoblju (u daljnjem tekstu: Aneks Ugovora) pa do datuma izrade LRS, ali ne duže od 31. prosinca 2022. godine.
LAG-u nije dozvoljeno tražiti povrat sredstava za troškove gdje postoji sukob interesa između odabranog dobavljača i člana UO LAG-a, zaposlenika te odgovornih osoba u LAG-u.
Svi troškovi koji se smatraju prihvatljivim i za koje LAG traži povrat sredstava moraju nastati u obračunskom razdoblju koje je predmet Zahtjeva za isplatu:
•Vanjski izvođači radova/dobavljači roba/pružatelji usluga – datum računa mora biti u obračunskom razdoblju za koje je podnesen predmetni zahtjev
•Troškovi djelatnika LAG-a – moraju biti za mjesece koje obuhvaća obračunsko razdoblje za koje je podnesen Zahtjev za isplatu
•Troškovi vezani uz putni nalog – datum putnog naloga mora biti u obračunskom razdoblju za koji je podnesen Zahtjev za isplatu.
Nakon završetka svakog od obračunskih razdoblja, LAG može podnijeti Zahtjev za isplatu za predmetno razdoblje koje ujedno može biti i konačan Zahtjev za isplatu.
Krajnji rok podnošenja Zahtjeva za isplatu je 31. siječanj 2023. godine., LAG prije podnošenja Zahtjeva za isplatu mora imati podmirene odnosno uređene financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.
LAG ne smije poduzimati radnje koje bi mogle dovesti do dvostrukog financiranja istih troškova iz bilo kojeg javnog izvora.
Ako nakon administrativne obrade Zahtjeva za isplatu omjer prihvatljivih i neprihvatljivih troškova bude veći od 10%, Agencija za plaćanja će primijeniti administrativnu kaznu. Administrativna kazna se primjenjuje u iznosu zatraženog neprihvatljivog troška. U skladu sa člankom 63. Provedbene Uredbe Komisije (EU) br. 809/2014, administrativna kazna se ne primjenjuje ako LAG može dokazati Agenciji za plaćanja da nije kriv za uključivanje neprihvatljivog iznosa ili ako Agencija za plaćanja na drugi način utvrdi da LAG nije kriv.
7.ADMINISTRATIVNA OBRADA ZAHTJEVA ZA ISPLATU
Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve račune/odgovarajuće dokumente, a svi priloženi računi/odgovarajući dokumenti moraju biti plaćeni u cijelosti.
Svi priloženi računi/odgovarajući dokumenti moraju sadržavati troškove koji su navedeni u Prilogu I Natječaja.
Svi troškovi koji se podnose u Zahtjevu za isplatu moraju biti plaćeni u cijelosti.
LAG-u se ne može isplatiti ukupna potpora u iznosu višem od iznosa navedenog u sklopljenom Aneksu Ugovora.
LAG je obvezan uz Zahtjev za isplatu dostaviti izjavu da mu nisu dodijeljena bespovratna sredstva za iste prihvatljive troškove za koje je podnio Zahtjev za isplatu, od strane središnjih tijela državne uprave, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te svake pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore.
LAG je obvezan uz Zahtjev za isplatu dostaviti izjavu o bilo kojoj situaciji postojanja sukoba interesa između članova upravnog (izvršnog) tijela LAG-a (osoba koji su imenom i prezimenom članovi upravnog (izvršnog) tijela kao i organizacija čiji su oni predstavnici u upravnom (izvršnom) tijelu) i odabranog izvođača/dobavljača/pružatelja usluga, pri čemu se pod pojmom „dobavljač“ smatra poslovni subjekt od kojeg je nabavljena roba ili usluga, odnosno pravna ili fizička osoba od koje je LAG kupio robu ili uslugu za koju traži potporu.
Zahtjev za isplatu treba sadržavati dokaze stvarnog nastanka troška (računi ili dokumenti jednake dokazne vrijednosti) te ostalu dokumentaciju propisanu Prilogom II koja se učitava vezano za predmetni Zahtjev za isplatu, osim za neizravne troškove, kako su navedeni u točki 4. ovoga Natječaja.
Administrativnom obradom Zahtjeva za isplatu za predmetno obračunsko razdoblje određuje se iznos prihvatljive potpore u odnosu na traženi iznos po predmetnom Zahtjevu za isplatu. Prihvatljiv iznos potpore za predmetno obračunsko razdoblje isplaćuje se korisniku temeljem Odluke o isplati.
Za nepotpun Zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje, (u daljnjem tekstu: Zahtjev za D/O/) elektroničkim putem, na e-mail adresu navedenu u Zahtjevu za isplatu, kojim će od korisnika tražiti pojašnjenje ili dostavljanje dokumentacije koja nedostaje. LAG je obvezan dostaviti dokumentaciju traženu putem Zahtjeva za D/O putem elektroničke pošte/preporučenom pošiljkom/neposredno u roku od sedam (7) dana od dana slanja Zahtjeva za D/O. U slučaju kada LAG na Zahtjev za D/O odgovara putem e-maila obvezan je odgovor poslati u roku od sedam (7) dana od slanja Zahtjeva za D/O/I putem e-maila na sljedeći e-mail: nmrrl@apprrr.hr.
Ako tražena dokumentacija ne bude poslana u zadanom roku, smatrat će se da je LAG odustao od dijela iznosa potpore za koji tražena dokumentacija u Zahtjevu za D/O nije dostavljena. Vremenom zaprimanja Zahtjeva za D/O smatra se dan slanja Zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja Zahtjeva za isplatu obračun potpore temeljit će se na zadnjem tečaju koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine za koju se isplaćuju sredstava, osim u slučaju kad LAG kupi strana sredstva plaćanja po nižem tečaju od tečaja koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine u kojoj je donesena Odluka o dodjeli sredstava. U tom slučaju obračun potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.
Dio administrativne kontrole je i posjeta ulaganju prije isplate koju će provoditi djelatnici Agencije za plaćanja.
Ako se tijekom obrade Zahtjeva za isplatu utvrdi nepravilnost koja ne prelazi iznos od 50% ukupne vrijednosti odobrenih sredstava potpore, Agencija za plaćanja će odbiti iznos nepravilnog izdatka od Zahtjeva za isplatu i izdati Odluku o isplati u kojoj će ukupan iznos biti umanjen za iznos nepravilnog izdatka utvrđen u tom Zahtjevu za isplatu.
Napomena: Odobrena sredstva LAG-u će biti isplaćena na račun naveden u Evidenciji korisnika.
8.IZDAVANJE ODLUKA O ISPLATI
Nakon provjere Zahtjeva za isplatu, Agencija za plaćanja donosi:
•Odluku o isplati
•Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu.
Odluka o isplati se donosi u slučaju da zahtjev ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom i natječajem.
Odluka o odbijanju Zahtjeva za isplatu izdaje se zbog:
•Neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Pravilnikom i Natječajem
•Nepravovremeno podnesenih Zahtjeva za isplatu
•Nepravovremeno dostavljenih i/ili nepotpunih odgovora na Zahtjev za D/O ako se Zahtjev odnosi na cjelokupnu dokumentaciju
•Ako se tijekom obrade Zahtjeva za isplatu utvrdi ukupna nepravilnost, koja prelazi iznos od 50 % ukupne vrijednosti odobrenih sredstava potpore
•Sprječavanja posjeta ulaganju predstavnicima Agencije za plaćanja od strane LAG-a
•Utvrđene nepravilnosti i/ili
•Utvrđivanja da su informacije dostavljene od strane LAG-a ili ponuditelja lažne ili pogrešne.
U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo Odluku o isplati/Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
9.NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
Agencija za plaćanja može dostavljati akte i ostale dokumente na sljedeće načine:
•putem AGRONET-a
•preporučenom pošiljkom s povratnicom
•putem elektroničke pošte
•neposredno.
9.1.Dostava putem AGRONET-a
LAG će prilikom dostave akta na AGRONET biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku od pet dana mora preuzeti akt putem poveznice u AGRONET-u na kartici »ODLUKE«. Ako LAG ne preuzme akt u propisanom roku, dostava se smatra obavljenom istekom navedenog roka.
9.2.Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
Dostava se smatra obavljenom u trenutku kada je LAG zaprimio preporučenu pošiljku, što se dokazuje datumom i potpisom na povratnici. U slučaju neuspjele dostave, akt će se objaviti na oglasnoj ploči Agencije za plaćanja te se dostava smatra obavljenom istekom osmog (8.) dana od dana stavljanja na oglasnu ploču Agencije za plaćanja.
9.3.Dostava putem elektroničke pošte
Dostava se obavlja na kontakt adresu elektroničke pošte LAG-a koja je navedena u Zahtjevu za isplatu. Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kada je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.
Odredbe o dostavi Zahtjeva za D/O propisane su točkom 6. Natječaja.
Napomena: Korisnicima se preporučuje provjeravati sve pretince elektroničke pošte.
U Evidenciji korisnika potrebno je navesti e-mail adresu putem koje će se odvijati komunikacija između Agencije za plaćanja i korisnika.
10.KONTROLA NA TERENU
Kontrolu na terenu provode djelatnici Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: kontrolori). Kontrolori provode redovne kontrole prije isplate i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja (ex post kontrola).
Osim redovnih kontrola, kontrole na terenu mogu se provoditi u bilo kojem trenutku tijekom postupka dodjele potpore, ako je to potrebno. Kontrolom na terenu utvrđuje se je li aktivnost stvarno provedena, jesu li prijavljeni izdaci stvarno nastali, jesu li radovi izvršeni, jesu li materijali utrošeni, jesu li obavljene usluge i nabavljena oprema u skladu s Prilogom 1. ovog Natječaja, je li Zahtjev za isplatu u skladu s pravilima Europske unije i nacionalnim pravilima, je li korisnik/provedena aktivnost u skladu s ugovorenim obvezama i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja, je li došlo do sufinanciranja izdataka iz drugih izvora javne pomoći.
Osim djelatnika Agencije za plaćanja, kontrolu provedene aktivnosti mogu obavljati i djelatnici Službe za unutarnju reviziju Agencije za plaćanja, djelatnici Upravljačkog tijela, ARPA-e, revizori Europske komisije, Europski revizorski sud, predstavnici OLAF-a te druge institucije koje za to imaju ovlasti po posebnim propisima.
Kontrolori su ovlašteni izvršiti kontrolu kod pravnih i fizičkih osoba te osoba koje su povezane s korisnikom u vezi provedene aktivnosti. Pravne i fizičke osobe dužne su omogućiti obavljanje kontrole, pružiti potrebne podatke i informacije te osigurati uvjete za nesmetani rad.
Kontrolu je moguće najaviti prije njezine provedbe pod uvjetom da se ne naruši svrha kontrole, pružajući korisniku nužne informacije.
Pri obavljanju kontrole na terenu kontrolori su ovlašteni:
•pregledati objekte, uređaje, robu te poslovnu dokumentaciju korisnika
•izvršiti uvid u dokumente korisnika koji se odnose na stjecanje prava na potporu
•provjeravati računovodstvene podatke iz poslovnih knjiga korisnika
•provjeravati evidencije vezane uz provedenu aktivnost i poslovanje korisnika
•provjeravati dokumente (račune, potvrde o plaćanju, bankovna izvješća korisnika i s njim povezanih osoba, podatke o korištenom materijalu, jamstvene listove, deklaracije i dr.)
•provjeravati vjerodostojnost dokumenata poslanih uz Zahtjev za isplatu
•provjeravati rješenja, ugovore, potvrde drugih tijela koja prate rad korisnika
•provjeravati sve podatke koji se odnose na kvantitetu i kvalitetu roba i usluga
•provjeravati tehničku dokumentaciju vezanu za provedenu aktivnost (građevinski dnevnik, građevinska knjiga, glavni projekt i dr.)
•izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno postupiti i
•prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje kontrole.
11.FINANCIJSKI ISPRAVCI
Ako nakon administrativne obrade Zahtjeva za isplatu omjer prihvatljivih i neprihvatljivih troškova bude veći od 10%, Agencija za plaćanja će primijeniti administrativnu kaznu. Administrativna kazna se primjenjuje u iznosu zatraženog neprihvatljivog troška. U skladu sa člankom 63. Provedbene Uredbe Komisije (EU) br. 809/2014, administrativna kazna se ne primjenjuje ako LAG može dokazati Agenciji za plaćanja da nije kriv za uključivanje neprihvatljivog iznosa ili ako Agencija za plaćanja na drugi način utvrdi da LAG nije kriv.
12.RASKID UGOVORA S ODABRANIM LAG-om
Agencija za plaćanja će jednostrano raskinuti Ugovor u sljedećim situacijama:
•ako je utvrđena prijevara od strane LAG-a, a prema odluci nadležnog suda.
ako LAG ne ispuni ugovorne obveze propisane Ugovorom ili prekrši odredbe propisane Pravilnikom, neovisno o tome jesu li sredstva potpore isplaćena, Agencija za plaćanja može raskinuti Ugovor, a osobito ako:
•je protiv LAG-a pokrenut stečajni postupak, odnosno postupak likvidacije, ili sudovi upravljaju njegovim poslovima ili je u postupku nagodbe s vjerovnicima ili drugom srodnom postupku prema važećim propisima
•se utvrdi da LAG nije namjenski iskoristio dodijeljena sredstva za prihvatljive aktivnosti/troškove koje su predmet Ugovora
•utvrdi da su činjenice, po kojima je donesena Odluka o odabiru LAG-a ili bilo koju drugu Odluku po kojoj su LAG-u dodijeljena ili isplaćena sredstva, bile neistinite i netočne
•daje lažne ili nepotpune izjave, podatke, informacije i dokumentaciju kako bi sredstva iz Ugovora bila isplaćena ili ako dostavlja nevjerodostojna izvješća
•je osoba ovlaštena za zastupanje LAG-a pravomoćno osuđena za prekršaj počinjen zlouporabom dužnosti i djelatnosti, u obavljanju poslova i djelatnosti, odnosno u vezi s djelatnosti odabranog LAG-a ili pravomoćno osuđen za neko od kaznenih djela povezanih s obavljanjem poslova i djelatnosti odabranog LAG-a
•odabrani LAG promijeni pravni oblik
•odabrani LAG ili osoba ovlaštena za zastupanje LAG-a bude pravomoćno osuđena za neko od kaznenih djela propisanih u članku 48. stavak 2. točka d) Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge.
13.POVRAT SREDSTAVA
(1)Način i uvjeti po kojima Agencija za plaćanja nakon izvršene isplate potpore korisnicima, na temelju naknadne administrativne kontrole i/ili kontrole na terenu, donosi Odluku o povratu sredstava, provodi poravnanje povrata sredstava prilikom sljedećih odobrenih isplata te način i uvjeti plaćanja duga na rate propisani su člancima 144., 145. i 146. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/2018 i 42/2020).
(2)Odluka o povratu sredstava korisniku se upućuje putem AGRONET-a ili preporučenom poštanskom pošiljkom.
(3)LAG je u obvezi uplatiti sredstva propisana odlukom o povratu sredstava na račun Agencije za plaćanja u roku od 30 dana od dana njezine dostave korisniku.
(4)LAG može prije isteka roka za povrat sredstava određenog odlukom o povratu sredstava Agenciji za plaćanja podnijeti zahtjev za plaćanje duga na rate. U slučaju više sile i izvanrednih okolnosti, korisnik može i nakon isteka roka za povrat sredstava podnijeti zahtjev za plaćanje duga na rate.
(5)Na odluku iz stavka 1. ove točke korisnik može podnijeti prigovor Ministarstvu u skladu s člankom 54. Pravilnika, no prigovor korisnika ne odgađa izvršenje odluke o povratu sredstava.
(6)Ako korisnik nije izvršio povrat sredstava u propisanom roku, na iznos duga nakon isteka roka za povrat obračunava se zakonska zatezna kamata.
(7)U slučaju nemogućnosti naplate duga, Agencija za plaćanja pokrenut će postupak ovrhe na računima dužnika u skladu s propisima Republike Hrvatske i/ili će zatražiti zaštitu svojih prava putem nadležnog suda.
(8)Agencija za plaćanja će zatražiti povrat sredstava u sljedećim slučajevima:
•ako se utvrdi administrativna greška preplate/krive isplate ili bilo koja druga administrativna greška učinjena od strane Agencije za plaćanja, a da je jasno utvrđeno kako se radi o neopravdano isplaćenom izdatku na koje odabrani LAG nema pravo
ako je korisnik ostvario sredstva na temelju netočnih podataka i/ili ako je ostvario potporu protivno uvjetima i odredbama Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/2018 i 42/2020) i propisa donesenih na temelju istog
ako LAG ne dopusti obavljanje kontrole na terenu i/ili inspekcijskog nadzora
ako LAG ne udovoljava uvjetima propisanim Pravilnikom, ovim Natječajem, nacionalnim i europskim zakonodavstvom.
•ako se naknadnom administrativnom kontrolom i/ili kontrolom na terenu i/ili revizijskim nadzorom utvrdi nepravilnost, odnosno kada je utvrđena nepravilnost koja ima financijski učinak, a sredstva su već isplaćena odabranom LAG-u pri čemu će Agencija za plaćanja tražiti povrat utvrđenog nepravilnog iznosa ili prilikom izdavanja sljedeće Odluke o isplati umanjiti iznos sredstava za isplatu za nepravilno isplaćeni iznos
14.PRAVNI LIJEK
(1) Korisnik je obvezan preuzeti odluke Agencije za plaćanja i rješenje Ministarstva poljoprivrede najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja odluka odnosno rješenja na AGRONET i zaprimanja obavijesti putem elektroničke pošte.
(2) Dostava odluka Agencije za plaćanja i rješenje Ministarstva poljoprivrede smatra se obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kad je korisnik preuzeo odluku odnosno rješenje s AGRONET-a. Ako korisnik ne preuzme odluku odnosno rješenje s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je odluka odnosno rješenje postavljeno na AGRONET.
(3) Na odluke koje donosi Agencija za plaćanja korisnik ima pravo na žalbu u skladu s uputom o pravnom lijeku navedenoj u odlukama.
(4) Korisnik se u tijeku roka za izjavljivanje žalbe može odreći prava na žalbu putem AGRONET-a na kartici „ODLUKE/UGOVORI“ prihvaćanjem zaprimljene odluke, kojeg se ne može opozvati.
(5) U slučaju da korisnik ne iskoristi pravo na žalbu i ne prihvati zaprimljenu odluku, akt se smatra prihvaćenim istekom roka za izjavljivanje žalbe.
(6) O žalbi protiv odluka Agencije za plaćanja odlučuje Ministarstvo poljoprivrede.
(7) Protiv rješenje Ministarstva kojim je odlučeno o žalbi može se podnijeti tužba nadležnom upravnom sudu.
(8) U slučaju ispravljanja pogreške u imenima ili brojevima, pisanju ili računanju te druge očite netočnosti u odluci, Agencija za plaćanja može donijeti ispravak odluke.
15.INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
Korisnik je obvezan pridržavati se zahtjeva povezanih s informiranjem i vidljivošću. Korisnik se posebno obvezuje poduzeti sve potrebne korake kako bi objavio činjenicu da EU sufinancira projekt, a relevantne informacije vezane uz informiranje i vidljivost propisane su u Prilogu 3. Ugovora.
16.ZAŠTITA PODATAKA
Svi osobni podaci prikupljeni temeljem ovoga Natječaja prikupljaju se i obrađuju u svrhu provedbe natječaja, obrade zahtjeva korisnika i informiranja javnosti, u skladu s propisima koji uređuju zaštitu osobnih i drugih podataka, posebno Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka).
17.PRAVNA OSNOVA
Ovaj Natječaj provodi se sukladno:
(1) Uredbi (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006. (SL L 347, 20. 12. 2013.) i njenim ispravcima, izmjenama i dopunama
(2) Uredbi (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005, (SL L 347, 20. 12. 2013.) i njenim ispravcima, izmjenama i dopunama
(3) Uredbi (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o financiranju, upravljanju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 352/78, (EZ) br. 165/94, (EZ) br. 2799/98, (EZ) br. 814/2000, (EZ) br. 1290/2005 i (EZ) 485/2008 (SL L 347, 20. 12. 2013.) i njenim ispravcima, izmjenama i dopunama
(4) Delegiranoj uredbi Komisije (EU) br. 640/2014 оd 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava te uvjeta za odbijanje ili obustavu plaćanja i administrativne kazne koje se primjenjuju za izravna plaćanja, potporu ruralnom razvoju i višestruku sukladnost (SL L 181, 20. 6. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(5) Uredbi Komisije (EU) br. 702/2014 оd 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL L 193, 1. 7. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(6) Delegiranoj uredbi Komisije (EU) br. 807/2014 оd 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i uvođenju prijelaznih odredbi (SL L 227, 31. 7. 2014.)
(7) Provedbenoj uredbi Komisije (EU) br. 808/2014 оd 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila primjene Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) (SL L 227, 31. 7. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(8) Provedbenoj uredbi Komisije (EU) br. 809/2014 оd 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava, mjera ruralnog razvoja i višestruke sukladnosti (SL L 227, 31. 7. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(9) Uredbi (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (SL L 119/1, 4.5.2016.)
(10) Uredbi (EU) 2020/2220 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o utvrđivanju određenih prijelaznih odredaba za potporu iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (EFJP) u godinama 2021. i 2022. i izmjeni uredaba (EU) br. 1305/2013, (EU) br. 1306/2013 i (EU) br. 1307/2013 u pogledu sredstava i primjene u godinama 2021. i 2022. te Uredbe (EU) br. 1308/2013 u pogledu sredstava i raspodjele takve potpore u godinama 2021. i 2022. (SL L 437/1, 28.12.2020.)
(11) Zakonu o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/2018, 42/2020 i 127/2020 – Odluka Ustavnog suda RH i 52/2021) i
(12) Pravilniku o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019, 37/2020 i 31/2021).
18.POJMOVI
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1) CLLD (eng. Community Led Local Development – lokalni razvoj pod vodstvom zajednice) je mehanizam za uključivanje partnera na lokalnoj razini, uključujući i predstavnike civilnog društva i lokalne gospodarske dionike, u izradu i provedbu integrirane lokalne razvojne strategije koja pomaže njihovom području u prijelazu k održivoj budućnosti
2) lokalna akcijska grupa je partnerstvo predstavnika javnog, gospodarskog i civilnog sektora određenog ruralnog područja koje je osnovano s namjerom izrade i provedbe lokalne razvojne strategije tog područja
3) odabrani LAG je LAG koji je s Agencijom za plaćanja u poljoprivredi ribarstvu i ruralnom razvoju sklopio Ugovor o dodjeli sredstava odabranom LAG-u
4) lokalna razvojna strategija je CLLD strategija tj. strateški plansko-razvojni dokument koji donosi i provodi LAG za područje koje obuhvaća
5) upravnim (izvršnim) tijelom LAG-a smatra se Upravni odbor udruge
6) prihvatljivi troškovi su troškovi koji mogu biti sufinancirani bespovratnim sredstvima iz Programa
7) neprihvatljivi troškovi su troškovi koji ne mogu biti sufinancirani bespovratnim sredstvima iz Programa
8) javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i proračuna Europske unije, a predstavlja bespovratna sredstva
9) državna potpora je stvarni i potencijalni rashod ili umanjeni prihod države dodijeljen od davatelja državne potpore u bilo kojem obliku koji narušava ili prijeti narušavanjem tržišnog natjecanja stavljajući u povoljniji položaj određenog poduzetnika ili proizvodnju određene robe i/ili usluge utoliko što utječe na trgovinu između država članica Europske unije, u skladu s člankom 107. Ugovora o funkcioniranju Europske unije a koja je regulirana Zakonom o državnim potporama
10) potpora male vrijednosti (de minimis potpora) je potpora uređena važećom uredbom Europske unije (Uredba (EU) br. 1407/2013) koja zbog svoga iznosa ne narušava ili ne prijeti narušavanjem tržišnog natjecanja i ne utječe na trgovinu između država članica Europske unije te ne predstavlja državnu potporu iz članka 107. stavka 1. UFEU-a
11) intenzitet potpore je udio javne potpore u prihvatljivim troškovima projekta izražen u postotcima
12) AGRONET sustav je zaštićena mrežna aplikacija koja je između ostalog namijenjena i korisnicima potpora iz EPFRR fondova za upis u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu, elektroničko popunjavanje EPFRR zahtjeva za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje te preuzimanje EPFRR Odluka/Pisama/Izmjene Odluka/Potvrda
(1) Zaštita financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske provodi se u skladu s člankom 5. Pravilnika.
(2) Ako se tijekom postupka dodjele potpore i/ili provedbe projekta utvrdi da je korisnik dostavio lažne podatke u zahtjevu, Agencija za plaćanja isključuje zahtjev iz postupka dodjele i po potrebi se obraća nadležnim institucijama (primjerice Porezna uprava, DORH).
20.POPIS PRILOGA
Prilog I – Lista prihvatljivih troškova
Prilog II - Dokumentacija za podnošenje Zahtjeva za isplatu
NACRT NATJEČAJA
za provedbu podmjere 19.1. »Pripremna pomoć« – provedba tipa operacije 19.1.1. »Pripremna pomoć«
SADRŽ AJ
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI KORISNIKA
3. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI TROŠKOVA/AKTIVNOSTI
3.1. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti
3.2. Prihvatljivi troškovi
3.3. Neprihvatljivi troškovi
4. POSTUPAK PRIKUPLJANJA PONUDA I PROVEDBA POSTUPAKA JAVNE NABAVE
5. PROVEDBA IZRADE LOKALNE RAZVOJNE STRATEGIJE
6. PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ISPLATU
6.1. Način i rokovi za podnošenje Zahtjeva za isplatu
7. ADMINISTRATIVNA OBRADA ZAHTJEVA ZA ISPLATU
8. IZDAVANJE ODLUKA O ISPLATI
9. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
9.1. Dostava putem AGRONET-a
9.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
9.3. Dostava putem elektroničke pošte
10. KONTROLA NA TERENU
11. FINANCIJSKI ISPRAVCI
12. RASKID UGOVORA S ODABRANIM LAG-om
13. POVRAT SREDSTAVA
14. PRAVNI LIJEK
15. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
16. ZAŠTITA PODATAKA
17. PRAVNA OSNOVA
18. POJMOVI
19. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
20. POPIS PRILOGA
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Na temelju članka 7. stavka 1. točke a) podtočke 2. i članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19, 37/20 i 31/21), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 19.1. »Pripremna pomoć« – provedba tipa operacije 19.1.1. »Pripremna pomoć«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje
konačnog zahtjeva za isplatu
do 31. prosinca 2022. godine do 12:00 sati
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela sredstava u skladu s Pravilnikom o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19, 37/20 i 31/21; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 19.1. »Pripremna pomoć « (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.1.) , tipa operacije 19.1.1. »Pripremna pomoć« (u daljnjem tekstu: tip operacije 19.1.1.).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za izradu lokalnih razvojnih strategija za razdoblje 2023. – 2027.
Korisnici
Korisnici su odabrani LAG-ovi u programskom razdoblju 2014. – 2020.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava Natječaja
5.400.000,00 kuna
Visina javne potpore
Iznos potpore po korisniku utvrđen je Ugovorom i Odlukom o dodjeli sredstava odabranom LAG-u
Intenzitet javne potpore
Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 90% udjela, a Republika Hrvatska s 10% udjela, a intenzitet potpore iznosi 100% od ukupnih prihvatljivih troškova.
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja Zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
Izmjene i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.2. Poništenje Natječaja
Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti Natječaj prije izdavanja Odluka o dodjeli sredstava, a sukladno članku 21. Pravilnika. Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.3. Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 10 dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI KORISNIKA
Prihvatljivi korisnici su LAG-ovi koji su odabrani za programsko razdoblje 2014. – 2020. unutar tipa operacije 19.2.1. »Provedba operacija unutar CLLD strategije« i s kojima je Agencija za plaćanja sklopila Ugovor o dodjeli sredstava odabranom LAG-u (u daljnjem tekstu: Ugovor) te udovoljavaju kriterijima propisanim Pravilnikom i ovim Natječajem.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI TROŠKOVA /AKTIVNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti
Svi troškovi moraju biti u skladu sa sljedećim uvjetima:
povezanost s aktivnosti i nastanak u okviru aktivnosti
navedeni u listi prihvatljivih troškova koja čini Prilog I ovog Natječaja (u daljnjem tekstu: Prilog I)
stvarnost nastanka kod LAG-a
izvršenje plaćanja od strane LAG-a prema izvođačima radova, dobavljačima/isporučiteljima roba te pružateljima usluga
dokazivost putem računa ili dokumenata jednake dokazne vrijednosti
svi troškovi koji se smatraju prihvatljivim i za koje LAG traži povrat sredstava moraju nastati u obračunskom razdoblju koje je predmet Zahtjeva za isplatu
LAG-u nije dozvoljeno tražiti povrat sredstava za nastale troškove u kojima je utvrđeno postojanje sukoba interesa između odabranog izvođača/dobavljača/pružatelja usluga i člana upravljačkog odbora LAG-a, zaposlenika te odgovornih osoba u LAG-u
LAG-u nije dozvoljeno tražiti povrat sredstava za troškove za koje je zahtijevao ili će zahtijevati povrat u drugim tipovima operacija koje se provode u okviru mjere 19.
usklađenost s pravilima o državnim potporama, kao što je utvrđeno u članku 107. Ugovora o funkcioniranju Europske unije ili pravilima o de minimis potporama, ako je primjenjivo
usklađenost s pravilima (javne) nabave, ako je primjenjivo
usklađenost s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom, ako je primjenjivo
usklađenost s odredbama članka 65. stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta Europske unije
usklađenost s pravilima o trajnosti operacija iz članka 71. Uredbe (EU) br. 1303/2013.
Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti primjenjuju se kumulativno.
Troškovi koji postaju prihvatljivi izmjenama Programa, prihvatljivi su od datuma podnošenja zahtjeva za izmjenama Programa Europskoj komisiji pod uvjetima navedenima u članku 65. stavku 9. Uredbe (EU) br. 1303/2013.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.2. Prihvatljivi troškovi
Prihvatljivi troškovi su vezani uz aktivnosti za izradu lokalne razvojne strategije LAG-a za razdoblje 2023. – 2027. i navedeni su u Prilogu I ovog Natječaja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi za sufinanciranje su:
porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), u slučaju da je LAG obveznik PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a
drugi porezi, naknade, pristojbe i doprinosi osim onih propisanih u Prilogu I ovoga Natječaja
kamate i tečajne razlike
rabljeni strojevi i oprema
vozila
troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi refinanciranja kamata i amortizaciju
troškovi jamstva i slične naknade
novčane kazne, financijske kazne te troškovi parničnog i upravnog postupka
stipendije i nagrade
troškovi ne smiju biti financirani iz drugih javnih izvora (uključujući i tipove operacija koje se provode u okviru mjere 19)
troškovi nastali nakon datuma izrade LRS.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4. POSTUPAK PRIKUPLJANJA PONUDA I PROVEDBA POSTUPAKA JAVNE NABAVE
Za sve troškove kod kojih nije propisano ograničenje po mjernoj jedinici iz Tablice 1 Priloga I Natječaja, potrebno je prikupiti tri sadržajno usporedive ponude i učitati ih prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu. Za troškove iz Tablice 1 Priloga I Natječaja, prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu dostavlja se jedna ponuda (ili samo račun). Kada trošak prelazi propisano ograničenje po mjernoj jedinici iz Tablice 1, bit će priznat samo iznos troška do propisanog ograničenja, odnosno razliku do punog iznosa troška LAG mora financirati vlastitim sredstvima.
U slučaju kada je potrebno prikupiti tri sadržajno usporedive ponude, iste je potrebno učitati prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu s jasno naznačenom odabranom cjenovno najjeftinijom ponudom. Ponude moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i potpisane od ponuditelja. Ako ponuda nije na hrvatskom ili engleskom jeziku, mora biti prevedena na hrvatski jezik od strane ovlaštenog sudskog tumača.
Postupci javne nabave za korisnike koji su obveznici javne nabave i provode postupak nabave roba, radova i usluga iznad praga primjene Zakona o javnoj nabavi provode se u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave. Korisnici su obvezni dokumentaciju vezanu uz provedbu postupka javne nabave i vezanu uz provedbu ugovora o javnoj nabavi učitati u Zahtjevu za isplatu u kojem se zahtjeva povrat za troškove za koje je provedena javna nabava. Dokumentacija koja se dostavlja nakon dovršetka postupka javne nabave i provedbe ugovora o javnoj nabavi prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu navedena je u Prilogu II Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5. PROVEDBA IZRADE LOKALNE RAZVOJNE STRATEGIJE
Postupak provedbe izrade lokalne razvojne strategije uključuje vremensko razdoblje od sklapanja aneksa Ugovora za dodjelu sredstava u prijelaznom razdoblju (u daljnjem tekstu: Aneks Ugovora) pa do datuma izrade LRS, ali ne duže od 31. prosinca 2022. godine.
Konačni Zahtjev za isplatu u tipu operacije 19.1.1. LAG mora podnijeti najkasnije do 31. siječnja 2023. godine.
U konačnom Zahtjevu za isplatu, LAG je obvezan učitati lokalnu razvojnu strategiju (u daljnjem tekstu: LRS) za koju je zatražena potpora na temelju ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6. PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ISPLATU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.1. Način i rokovi za podnošenje Zahtjeva za isplatu
LAG popunjava Zahtjev za isplatu u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
Prilikom popunjavanja Zahtjeva za isplatu upisuju se traženi podatci i učitava tražena dokumentacija propisana Prilogom II Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
Nakon popunjavanja Zahtjeva za isplatu u AGRONET-u generira se „Potvrda o podnošenju Zahtjeva za isplatu“ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju).
Pri podnošenju Zahtjeva za isplatu korisnik je obavezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te preporučenom pošiljkom ili neposredno dostaviti u Agenciju za plaćanja na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:
•vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
•naziv i adresa korisnika
•naznaka: EPFRR - PODMJERA 19.1. „Pripremna pomoć“/TIP OPERACIJE 19.1.1. „Pripremna pomoć'', ZAHTJEV ZA ISPLATU „ne otvarati“.
Vrijeme podnošenja Zahtjeva za isplatu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
LAG putem AGRONET-a podnosi Zahtjev za isplatu za troškove nastale u obračunskom razdoblju u mjesecu nakon završetka tromjesečja na koji se odnosi predmetni Zahtjev za isplatu.
Prvo obračunsko razdoblje počinje teći od početka mjeseca koji slijedi nakon objave ovoga Natječaja i traje do 31. prosinca.2021. godine
Svako sljedeće obračunsko razdoblje započinje istekom prethodnog obračunskog razdoblja i traje tri mjeseca.
Troškovi izrade LRS prihvatljivi su od sklapanja aneksa Ugovora za dodjelu sredstava u prijelaznom razdoblju (u daljnjem tekstu: Aneks Ugovora) pa do datuma izrade LRS, ali ne duže od 31. prosinca 2022. godine.
LAG-u nije dozvoljeno tražiti povrat sredstava za troškove gdje postoji sukob interesa između odabranog dobavljača i člana UO LAG-a, zaposlenika te odgovornih osoba u LAG-u.
Svi troškovi koji se smatraju prihvatljivim i za koje LAG traži povrat sredstava moraju nastati u obračunskom razdoblju koje je predmet Zahtjeva za isplatu:
•Vanjski izvođači radova/dobavljači roba/pružatelji usluga – datum računa mora biti u obračunskom razdoblju za koje je podnesen predmetni zahtjev
•Troškovi djelatnika LAG-a – moraju biti za mjesece koje obuhvaća obračunsko razdoblje za koje je podnesen Zahtjev za isplatu
•Troškovi vezani uz putni nalog – datum putnog naloga mora biti u obračunskom razdoblju za koji je podnesen Zahtjev za isplatu.
Nakon završetka svakog od obračunskih razdoblja, LAG može podnijeti Zahtjev za isplatu za predmetno razdoblje koje ujedno može biti i konačan Zahtjev za isplatu.
Krajnji rok podnošenja Zahtjeva za isplatu je 31. siječanj 2023. godine., LAG prije podnošenja Zahtjeva za isplatu mora imati podmirene odnosno uređene financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.
LAG ne smije poduzimati radnje koje bi mogle dovesti do dvostrukog financiranja istih troškova iz bilo kojeg javnog izvora.
Ako nakon administrativne obrade Zahtjeva za isplatu omjer prihvatljivih i neprihvatljivih troškova bude veći od 10%, Agencija za plaćanja će primijeniti administrativnu kaznu. Administrativna kazna se primjenjuje u iznosu zatraženog neprihvatljivog troška. U skladu sa člankom 63. Provedbene Uredbe Komisije (EU) br. 809/2014, administrativna kazna se ne primjenjuje ako LAG može dokazati Agenciji za plaćanja da nije kriv za uključivanje neprihvatljivog iznosa ili ako Agencija za plaćanja na drugi način utvrdi da LAG nije kriv.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7. ADMINISTRATIVNA OBRADA ZAHTJEVA ZA ISPLATU
Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve račune/odgovarajuće dokumente, a svi priloženi računi/odgovarajući dokumenti moraju biti plaćeni u cijelosti.
Svi priloženi računi/odgovarajući dokumenti moraju sadržavati troškove koji su navedeni u Prilogu I Natječaja.
Svi troškovi koji se podnose u Zahtjevu za isplatu moraju biti plaćeni u cijelosti.
LAG-u se ne može isplatiti ukupna potpora u iznosu višem od iznosa navedenog u sklopljenom Aneksu Ugovora.
LAG je obvezan uz Zahtjev za isplatu dostaviti izjavu da mu nisu dodijeljena bespovratna sredstva za iste prihvatljive troškove za koje je podnio Zahtjev za isplatu, od strane središnjih tijela državne uprave, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te svake pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore.
LAG je obvezan uz Zahtjev za isplatu dostaviti izjavu o bilo kojoj situaciji postojanja sukoba interesa između članova upravnog (izvršnog) tijela LAG-a (osoba koji su imenom i prezimenom članovi upravnog (izvršnog) tijela kao i organizacija čiji su oni predstavnici u upravnom (izvršnom) tijelu) i odabranog izvođača/dobavljača/pružatelja usluga, pri čemu se pod pojmom „dobavljač“ smatra poslovni subjekt od kojeg je nabavljena roba ili usluga, odnosno pravna ili fizička osoba od koje je LAG kupio robu ili uslugu za koju traži potporu.
Zahtjev za isplatu treba sadržavati dokaze stvarnog nastanka troška (računi ili dokumenti jednake dokazne vrijednosti) te ostalu dokumentaciju propisanu Prilogom II koja se učitava vezano za predmetni Zahtjev za isplatu, osim za neizravne troškove, kako su navedeni u točki 4. ovoga Natječaja.
Administrativnom obradom Zahtjeva za isplatu za predmetno obračunsko razdoblje određuje se iznos prihvatljive potpore u odnosu na traženi iznos po predmetnom Zahtjevu za isplatu. Prihvatljiv iznos potpore za predmetno obračunsko razdoblje isplaćuje se korisniku temeljem Odluke o isplati.
Za nepotpun Zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje, (u daljnjem tekstu: Zahtjev za D/O/) elektroničkim putem, na e-mail adresu navedenu u Zahtjevu za isplatu, kojim će od korisnika tražiti pojašnjenje ili dostavljanje dokumentacije koja nedostaje. LAG je obvezan dostaviti dokumentaciju traženu putem Zahtjeva za D/O putem elektroničke pošte/preporučenom pošiljkom/neposredno u roku od sedam (7) dana od dana slanja Zahtjeva za D/O. U slučaju kada LAG na Zahtjev za D/O odgovara putem e-maila obvezan je odgovor poslati u roku od sedam (7) dana od slanja Zahtjeva za D/O/I putem e-maila na sljedeći e-mail: nmrrl@apprrr.hr.
Ako tražena dokumentacija ne bude poslana u zadanom roku, smatrat će se da je LAG odustao od dijela iznosa potpore za koji tražena dokumentacija u Zahtjevu za D/O nije dostavljena. Vremenom zaprimanja Zahtjeva za D/O smatra se dan slanja Zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja Zahtjeva za isplatu obračun potpore temeljit će se na zadnjem tečaju koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine za koju se isplaćuju sredstava, osim u slučaju kad LAG kupi strana sredstva plaćanja po nižem tečaju od tečaja koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine u kojoj je donesena Odluka o dodjeli sredstava. U tom slučaju obračun potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.
Dio administrativne kontrole je i posjeta ulaganju prije isplate koju će provoditi djelatnici Agencije za plaćanja.
Ako se tijekom obrade Zahtjeva za isplatu utvrdi nepravilnost koja ne prelazi iznos od 50% ukupne vrijednosti odobrenih sredstava potpore, Agencija za plaćanja će odbiti iznos nepravilnog izdatka od Zahtjeva za isplatu i izdati Odluku o isplati u kojoj će ukupan iznos biti umanjen za iznos nepravilnog izdatka utvrđen u tom Zahtjevu za isplatu.
Napomena : Odobrena sredstva LAG-u će biti isplaćena na račun naveden u Evidenciji korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8. IZDAVANJE ODLUKA O ISPLATI
Nakon provjere Zahtjeva za isplatu, Agencija za plaćanja donosi:
•Odluku o isplati
•Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu.
Odluka o isplati se donosi u slučaju da zahtjev ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom i natječajem.
Odluka o odbijanju Zahtjeva za isplatu izdaje se zbog:
•Neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Pravilnikom i Natječajem
•Nepravovremeno podnesenih Zahtjeva za isplatu
•Nepravovremeno dostavljenih i/ili nepotpunih odgovora na Zahtjev za D/O ako se Zahtjev odnosi na cjelokupnu dokumentaciju
•Ako se tijekom obrade Zahtjeva za isplatu utvrdi ukupna nepravilnost, koja prelazi iznos od 50 % ukupne vrijednosti odobrenih sredstava potpore
•Sprječavanja posjeta ulaganju predstavnicima Agencije za plaćanja od strane LAG-a
•Utvrđene nepravilnosti i/ili
•Utvrđivanja da su informacije dostavljene od strane LAG-a ili ponuditelja lažne ili pogrešne.
U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo Odluku o isplati/Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
9. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
Agencija za plaćanja može dostavljati akte i ostale dokumente na sljedeće načine:
•putem AGRONET-a
•preporučenom pošiljkom s povratnicom
•putem elektroničke pošte
•neposredno.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
9.1. Dostava putem AGRONET-a
LAG će prilikom dostave akta na AGRONET biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku od pet dana mora preuzeti akt putem poveznice u AGRONET-u na kartici »ODLUKE«. Ako LAG ne preuzme akt u propisanom roku, dostava se smatra obavljenom istekom navedenog roka.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
9.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
Dostava se smatra obavljenom u trenutku kada je LAG zaprimio preporučenu pošiljku, što se dokazuje datumom i potpisom na povratnici. U slučaju neuspjele dostave, akt će se objaviti na oglasnoj ploči Agencije za plaćanja te se dostava smatra obavljenom istekom osmog (8.) dana od dana stavljanja na oglasnu ploču Agencije za plaćanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
9.3. Dostava putem elektroničke pošte
Dostava se obavlja na kontakt adresu elektroničke pošte LAG-a koja je navedena u Zahtjevu za isplatu. Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kada je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.
Odredbe o dostavi Zahtjeva za D/O propisane su točkom 6. Natječaja.
Napomena: Korisnicima se preporučuje provjeravati sve pretince elektroničke pošte.
U Evidenciji korisnika potrebno je navesti e-mail adresu putem koje će se odvijati komunikacija između Agencije za plaćanja i korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
10. KONTROLA NA TERENU
Kontrolu na terenu provode djelatnici Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: kontrolori). Kontrolori provode redovne kontrole prije isplate i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja (ex post kontrola).
Osim redovnih kontrola, kontrole na terenu mogu se provoditi u bilo kojem trenutku tijekom postupka dodjele potpore, ako je to potrebno. Kontrolom na terenu utvrđuje se je li aktivnost stvarno provedena, jesu li prijavljeni izdaci stvarno nastali, jesu li radovi izvršeni, jesu li materijali utrošeni, jesu li obavljene usluge i nabavljena oprema u skladu s Prilogom 1. ovog Natječaja, je li Zahtjev za isplatu u skladu s pravilima Europske unije i nacionalnim pravilima, je li korisnik/provedena aktivnost u skladu s ugovorenim obvezama i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja, je li došlo do sufinanciranja izdataka iz drugih izvora javne pomoći.
Osim djelatnika Agencije za plaćanja, kontrolu provedene aktivnosti mogu obavljati i djelatnici Službe za unutarnju reviziju Agencije za plaćanja, djelatnici Upravljačkog tijela, ARPA-e, revizori Europske komisije, Europski revizorski sud, predstavnici OLAF-a te druge institucije koje za to imaju ovlasti po posebnim propisima.
Kontrolori su ovlašteni izvršiti kontrolu kod pravnih i fizičkih osoba te osoba koje su povezane s korisnikom u vezi provedene aktivnosti. Pravne i fizičke osobe dužne su omogućiti obavljanje kontrole, pružiti potrebne podatke i informacije te osigurati uvjete za nesmetani rad.
Kontrolu je moguće najaviti prije njezine provedbe pod uvjetom da se ne naruši svrha kontrole, pružajući korisniku nužne informacije.
Pri obavljanju kontrole na terenu kontrolori su ovlašteni:
•pregledati objekte, uređaje, robu te poslovnu dokumentaciju korisnika
•izvršiti uvid u dokumente korisnika koji se odnose na stjecanje prava na potporu
•provjeravati računovodstvene podatke iz poslovnih knjiga korisnika
•provjeravati evidencije vezane uz provedenu aktivnost i poslovanje korisnika
•provjeravati dokumente (račune, potvrde o plaćanju, bankovna izvješća korisnika i s njim povezanih osoba, podatke o korištenom materijalu, jamstvene listove, deklaracije i dr.)
•provjeravati vjerodostojnost dokumenata poslanih uz Zahtjev za isplatu
•provjeravati rješenja, ugovore, potvrde drugih tijela koja prate rad korisnika
•provjeravati sve podatke koji se odnose na kvantitetu i kvalitetu roba i usluga
•provjeravati tehničku dokumentaciju vezanu za provedenu aktivnost (građevinski dnevnik, građevinska knjiga, glavni projekt i dr.)
•izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno postupiti i
•prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje kontrole.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
11. FINANCIJSKI ISPRAVCI
Ako nakon administrativne obrade Zahtjeva za isplatu omjer prihvatljivih i neprihvatljivih troškova bude veći od 10%, Agencija za plaćanja će primijeniti administrativnu kaznu. Administrativna kazna se primjenjuje u iznosu zatraženog neprihvatljivog troška. U skladu sa člankom 63. Provedbene Uredbe Komisije (EU) br. 809/2014, administrativna kazna se ne primjenjuje ako LAG može dokazati Agenciji za plaćanja da nije kriv za uključivanje neprihvatljivog iznosa ili ako Agencija za plaćanja na drugi način utvrdi da LAG nije kriv.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
12. RASKID UGOVORA S ODABRANIM LAG-om
Agencija za plaćanja će jednostrano raskinuti Ugovor u sljedećim situacijama:
•ako je utvrđena prijevara od strane LAG-a, a prema odluci nadležnog suda.
ako LAG ne ispuni ugovorne obveze propisane Ugovorom ili prekrši odredbe propisane Pravilnikom, neovisno o tome jesu li sredstva potpore isplaćena, Agencija za plaćanja može raskinuti Ugovor, a osobito ako :
•je protiv LAG-a pokrenut stečajni postupak, odnosno postupak likvidacije, ili sudovi upravljaju njegovim poslovima ili je u postupku nagodbe s vjerovnicima ili drugom srodnom postupku prema važećim propisima
•se utvrdi da LAG nije namjenski iskoristio dodijeljena sredstva za prihvatljive aktivnosti/troškove koje su predmet Ugovora
•utvrdi da su činjenice, po kojima je donesena Odluka o odabiru LAG-a ili bilo koju drugu Odluku po kojoj su LAG-u dodijeljena ili isplaćena sredstva, bile neistinite i netočne
•daje lažne ili nepotpune izjave, podatke, informacije i dokumentaciju kako bi sredstva iz Ugovora bila isplaćena ili ako dostavlja nevjerodostojna izvješća
•je osoba ovlaštena za zastupanje LAG-a pravomoćno osuđena za prekršaj počinjen zlouporabom dužnosti i djelatnosti, u obavljanju poslova i djelatnosti, odnosno u vezi s djelatnosti odabranog LAG-a ili pravomoćno osuđen za neko od kaznenih djela povezanih s obavljanjem poslova i djelatnosti odabranog LAG-a
•odabrani LAG promijeni pravni oblik
•odabrani LAG ili osoba ovlaštena za zastupanje LAG-a bude pravomoćno osuđena za neko od kaznenih djela propisanih u članku 48. stavak 2. točka d) Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
13. POVRAT SREDSTAVA
(1) Način i uvjeti po kojima Agencija za plaćanja nakon izvršene isplate potpore korisnicima, na temelju naknadne administrativne kontrole i/ili kontrole na terenu, donosi Odluku o povratu sredstava, provodi poravnanje povrata sredstava prilikom sljedećih odobrenih isplata te način i uvjeti plaćanja duga na rate propisani su člancima 144., 145. i 146. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/2018 i 42/2020).
(2) Odluka o povratu sredstava korisniku se upućuje putem AGRONET-a ili preporučenom poštanskom pošiljkom.
(3) LAG je u obvezi uplatiti sredstva propisana odlukom o povratu sredstava na račun Agencije za plaćanja u roku od 30 dana od dana njezine dostave korisniku.
(4) LAG može prije isteka roka za povrat sredstava određenog odlukom o povratu sredstava Agenciji za plaćanja podnijeti zahtjev za plaćanje duga na rate. U slučaju više sile i izvanrednih okolnosti, korisnik može i nakon isteka roka za povrat sredstava podnijeti zahtjev za plaćanje duga na rate.
(5) Na odluku iz stavka 1. ove točke korisnik može podnijeti prigovor Ministarstvu u skladu s člankom 54. Pravilnika, no prigovor korisnika ne odgađa izvršenje odluke o povratu sredstava.
(6) Ako korisnik nije izvršio povrat sredstava u propisanom roku, na iznos duga nakon isteka roka za povrat obračunava se zakonska zatezna kamata.
(7) U slučaju nemogućnosti naplate duga, Agencija za plaćanja pokrenut će postupak ovrhe na računima dužnika u skladu s propisima Republike Hrvatske i/ili će zatražiti zaštitu svojih prava putem nadležnog suda.
(8) Agencija za plaćanja će zatražiti povrat sredstava u sljedećim slučajevima:
•ako se utvrdi administrativna greška preplate/krive isplate ili bilo koja druga administrativna greška učinjena od strane Agencije za plaćanja, a da je jasno utvrđeno kako se radi o neopravdano isplaćenom izdatku na koje odabrani LAG nema pravo
ako je korisnik ostvario sredstva na temelju netočnih podataka i/ili ako je ostvario potporu protivno uvjetima i odredbama Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/2018 i 42/2020) i propisa donesenih na temelju istog
uslijed izmjene/raskida Ugovora i/ili nepridržavanja obveza propisanih Ugovorom
ako LAG ne dopusti obavljanje kontrole na terenu i/ili inspekcijskog nadzora
ako LAG ne udovoljava uvjetima propisanim Pravilnikom, ovim Natječajem, nacionalnim i europskim zakonodavstvom.
•ako se naknadnom administrativnom kontrolom i/ili kontrolom na terenu i/ili revizijskim nadzorom utvrdi nepravilnost, odnosno kada je utvrđena nepravilnost koja ima financijski učinak, a sredstva su već isplaćena odabranom LAG-u pri čemu će Agencija za plaćanja tražiti povrat utvrđenog nepravilnog iznosa ili prilikom izdavanja sljedeće Odluke o isplati umanjiti iznos sredstava za isplatu za nepravilno isplaćeni iznos
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
14. PRAVNI LIJEK
(1) Korisnik je obvezan preuzeti odluke Agencije za plaćanja i rješenje Ministarstva poljoprivrede najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja odluka odnosno rješenja na AGRONET i zaprimanja obavijesti putem elektroničke pošte.
(2) Dostava odluka Agencije za plaćanja i rješenje Ministarstva poljoprivrede smatra se obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kad je korisnik preuzeo odluku odnosno rješenje s AGRONET-a. Ako korisnik ne preuzme odluku odnosno rješenje s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je odluka odnosno rješenje postavljeno na AGRONET.
(3) Na odluke koje donosi Agencija za plaćanja korisnik ima pravo na žalbu u skladu s uputom o pravnom lijeku navedenoj u odlukama.
(4) Korisnik se u tijeku roka za izjavljivanje žalbe može odreći prava na žalbu putem AGRONET-a na kartici „ODLUKE/UGOVORI“ prihvaćanjem zaprimljene odluke, kojeg se ne može opozvati.
(5) U slučaju da korisnik ne iskoristi pravo na žalbu i ne prihvati zaprimljenu odluku, akt se smatra prihvaćenim istekom roka za izjavljivanje žalbe.
(6) O žalbi protiv odluka Agencije za plaćanja odlučuje Ministarstvo poljoprivrede.
(7) Protiv rješenje Ministarstva kojim je odlučeno o žalbi može se podnijeti tužba nadležnom upravnom sudu.
(8) U slučaju ispravljanja pogreške u imenima ili brojevima, pisanju ili računanju te druge očite netočnosti u odluci, Agencija za plaćanja može donijeti ispravak odluke.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
15. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
Korisnik je obvezan pridržavati se zahtjeva povezanih s informiranjem i vidljivošću. Korisnik se posebno obvezuje poduzeti sve potrebne korake kako bi objavio činjenicu da EU sufinancira projekt, a relevantne informacije vezane uz informiranje i vidljivost propisane su u Prilogu 3. Ugovora.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
16. ZAŠTITA PODATAKA
Svi osobni podaci prikupljeni temeljem ovoga Natječaja prikupljaju se i obrađuju u svrhu provedbe natječaja, obrade zahtjeva korisnika i informiranja javnosti, u skladu s propisima koji uređuju zaštitu osobnih i drugih podataka, posebno Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
17. PRAVNA OSNOVA
Ovaj Natječaj provodi se sukladno:
(1) Uredbi (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006. (SL L 347, 20. 12. 2013.) i njenim ispravcima, izmjenama i dopunama
(2) Uredbi (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005, (SL L 347, 20. 12. 2013.) i njenim ispravcima, izmjenama i dopunama
(3) Uredbi (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o financiranju, upravljanju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 352/78, (EZ) br. 165/94, (EZ) br. 2799/98, (EZ) br. 814/2000, (EZ) br. 1290/2005 i (EZ) 485/2008 (SL L 347, 20. 12. 2013.) i njenim ispravcima, izmjenama i dopunama
(4) Delegiranoj uredbi Komisije (EU) br. 640/2014 оd 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava te uvjeta za odbijanje ili obustavu plaćanja i administrativne kazne koje se primjenjuju za izravna plaćanja, potporu ruralnom razvoju i višestruku sukladnost (SL L 181, 20. 6. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(5) Uredbi Komisije (EU) br. 702/2014 оd 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL L 193, 1. 7. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(6) Delegiranoj uredbi Komisije (EU) br. 807/2014 оd 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i uvođenju prijelaznih odredbi (SL L 227, 31. 7. 2014.)
(7) Provedbenoj uredbi Komisije (EU) br. 808/2014 оd 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila primjene Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) (SL L 227, 31. 7. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(8) Provedbenoj uredbi Komisije (EU) br. 809/2014 оd 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava, mjera ruralnog razvoja i višestruke sukladnosti (SL L 227, 31. 7. 2014.) i njenim izmjenama i dopunama
(9) Uredbi (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (SL L 119/1, 4.5.2016.)
(10) Uredbi (EU) 2020/2220 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o utvrđivanju određenih prijelaznih odredaba za potporu iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (EFJP) u godinama 2021. i 2022. i izmjeni uredaba (EU) br. 1305/2013, (EU) br. 1306/2013 i (EU) br. 1307/2013 u pogledu sredstava i primjene u godinama 2021. i 2022. te Uredbe (EU) br. 1308/2013 u pogledu sredstava i raspodjele takve potpore u godinama 2021. i 2022. (SL L 437/1, 28.12.2020.)
(11) Zakonu o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/2018, 42/2020 i 127/2020 – Odluka Ustavnog suda RH i 52/2021) i
(12) Pravilniku o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019, 37/2020 i 31/2021).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
18. POJMOVI
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1) CLLD (eng. Community Led Local Development – lokalni razvoj pod vodstvom zajednice) je mehanizam za uključivanje partnera na lokalnoj razini, uključujući i predstavnike civilnog društva i lokalne gospodarske dionike, u izradu i provedbu integrirane lokalne razvojne strategije koja pomaže njihovom području u prijelazu k održivoj budućnosti
2) lokalna akcijska grupa je partnerstvo predstavnika javnog, gospodarskog i civilnog sektora određenog ruralnog područja koje je osnovano s namjerom izrade i provedbe lokalne razvojne strategije tog područja
3) odabrani LAG je LAG koji je s Agencijom za plaćanja u poljoprivredi ribarstvu i ruralnom razvoju sklopio Ugovor o dodjeli sredstava odabranom LAG-u
4) lokalna razvojna strategija je CLLD strategija tj. strateški plansko-razvojni dokument koji donosi i provodi LAG za područje koje obuhvaća
5) upravnim (izvršnim) tijelom LAG-a smatra se Upravni odbor udruge
6) prihvatljivi troškovi su troškovi koji mogu biti sufinancirani bespovratnim sredstvima iz Programa
7) neprihvatljivi troškovi su troškovi koji ne mogu biti sufinancirani bespovratnim sredstvima iz Programa
8) javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i proračuna Europske unije, a predstavlja bespovratna sredstva
9) državna potpora je stvarni i potencijalni rashod ili umanjeni prihod države dodijeljen od davatelja državne potpore u bilo kojem obliku koji narušava ili prijeti narušavanjem tržišnog natjecanja stavljajući u povoljniji položaj određenog poduzetnika ili proizvodnju određene robe i/ili usluge utoliko što utječe na trgovinu između država članica Europske unije, u skladu s člankom 107. Ugovora o funkcioniranju Europske unije a koja je regulirana Zakonom o državnim potporama
10) potpora male vrijednosti (de minimis potpora) je potpora uređena važećom uredbom Europske unije (Uredba (EU) br. 1407/2013) koja zbog svoga iznosa ne narušava ili ne prijeti narušavanjem tržišnog natjecanja i ne utječe na trgovinu između država članica Europske unije te ne predstavlja državnu potporu iz članka 107. stavka 1. UFEU-a
11) intenzitet potpore je udio javne potpore u prihvatljivim troškovima projekta izražen u postotcima
12) AGRONET sustav je zaštićena mrežna aplikacija koja je između ostalog namijenjena i korisnicima potpora iz EPFRR fondova za upis u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu, elektroničko popunjavanje EPFRR zahtjeva za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje te preuzimanje EPFRR Odluka/Pisama/Izmjene Odluka/Potvrda
13) tečaj Europske komisije je tečaj eura preračunat u hrvatske kune utvrđen od Europske komisije na način propisan člankom 34. Uredbe (EU) br. 907/2014. Mrežna stranica na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/index_en.cfm .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
19. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
(1) Zaštita financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske provodi se u skladu s člankom 5. Pravilnika.
(2) Ako se tijekom postupka dodjele potpore i/ili provedbe projekta utvrdi da je korisnik dostavio lažne podatke u zahtjevu, Agencija za plaćanja isključuje zahtjev iz postupka dodjele i po potrebi se obraća nadležnim institucijama (primjerice Porezna uprava, DORH).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
20. POPIS PRILOGA
Prilog I – Lista prihvatljivih troškova
Prilog II - Dokumentacija za podnošenje Zahtjeva za isplatu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede